sunnuntai 29. lokakuuta 2017

Syysloma

 Huomenna alkaa taas arki ja haluan muistella syyslomaa ennenkuin mennään nukkumaan. Viikko on ollut erityisen hyvä ja jokaiselle päivälle on ollut jotain mukavaa tekemistä. Olen käynyt Alpuassa, nähnyt paljon ystäviä ( kuutta eri ystävää) ja käynyt rakkaan kanssa parin yön reissun lapissa. Oon ollut viime kuukaudet aika alavireinen ja sanoinkin yksi päivä instastoryssa, että jotenkin ahdistaa lähteä kotoa ja mieluiten lukittaudun kotiin. Nyt kun tällä viikolla olen nähnyt aktiivisesti ystäviäni, se on vähentänyt pitkään kestänyttä stressiä tosi paljon. Kun lähdettiin sinne Luostolle, mulla oli jotenkin tosi hyvä fiilis mun ystävistä. Olen myös  saanut ystäviltä viestejä joissa toivotettiin mm. hyvää reissua ja kaikesta tuollaisesta "pienestä" tuli vain niin kiitollinen ja hyvä mieli.

Kun sitä antaa stressille vallan, on niin helppoa jäädä sen vangiksi. Neljän seinän sisällä seinät alkaa kaatua päälle. Kun tuijotat netflixiä etkä pakota itseäsi ulos, sitä tulee passiiviseksi ja se kaikki stressi ja ahdistus vain pahenee. On mulla edelleen asioita jotka vetää mielen välillä matalaksi, mutta tää viikko osoitti mulle sen, että kuinka paljon voi itsekkin tehdä asioita kukistaakseen sitä stressiä. Nähdä niitä rakkaita ystäviä. Itkeä ja nauraa heidän kanssa. Mitä pahempi mieli mulla on jostain, sitä enemmän vetäydyn kuoreeni enkä halua nähdä ystäviä. Pitäisi tehdä juuri päinvastoin. Meidän reissu Luostolle teki myös niin hyvää. Oli ihanaa lähteä yhdessä Markon kanssa reissuun. Kuinka rentouttavalta tuntui kun takassa rätisi tuli ja luet hyvää kirjaa. Kun ei tee edes mieli avata sitä netflixiä. Käytiin myös pyöräilemässä, joka oli kyllä yhtä tuskaa kun edessä oli vain yhtä mäkeä ja hullu vastatuuli. Mutta kylläpä saunan löylyt tuntui hyvältä sen jälkeen.

Kuten onkin käynyt ilmi, että kova stressi on jatkunut pitkään ja olen aika neuvoton miten saisin sen loppumaan. Mutta nyt, tän ihanan viikon jälkeen...Olo on parempi, sillä olen niin kiitollinen mun ystävistä. Myös heistä, joita en tällä viikolla nähnyt. Olen kiitollinen, että koti on myyty ja meillä on paikka mihin mennä, kunnes oma koti löytyy. Olen valtavan kiitollinen tuosta rakkaasta miehestä. Kun on suru jostain asiasta, miksi sitä antaa sen peittää alleen sen kaiken hyvän? Hyviä asioita on paljon enemmän ja yritän nähdä ne nyt paremmin. Tähän loppuun kolme kuvaa reissusta. Hyvää yötä <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti