maanantai 17. heinäkuuta 2017

Sudenkorentojen pelkäämistä ja lupiinien poimimista

Viimeksi postailin Vuolijoelta. Siellä olin yhteensä sen 5 yötä ja kun vesisateet alkoi, lähdettiin Ouluun. Sain olla Markon kanssa reilun viikon ja niistä hetkistä ammennan voimia taas tähän erossa oloon, sillä Markon piti lähtä tänään takasin töihin. Vuolijoella parasta oli se, että pystyi hengailemaan pihalla ja siitä kissakin nautti täysin siemauksin. Onneksi hän on kotonakin taas viihtynyt, erityisesti parvekkeella. Ei kyllä millään maltettais odottaa sitä, että olisi jo se oma koti ja piha. Nyt yritetään nauttia tästäkin kodista, kun vielä asutaan täällä, tämäkin on kyllä niin ihana. 

Kyllä mulla on vähän haikea olo olla täällä Oulussa, kun muistelen sitäkin aamupäivää, kun hyppäsin pyörän selkään,menin järveen uimaan ja matkalla keräsin ihania lupiineja. Ne maalaismaisemat ja tuoksut, sellasta ei oo tässä meidän hoodeilla.. toisaalta täällä on myös tosi kaunista, erillaista vain. Täällä ei onneksi ole ötököitä niin paljon! Meinasin saada kyllä paniikkikohtauksen, kun käytiin Markon kanssa yksi päivä pyöräilemässä lintualtaan ympäri. En oo koskaan nähnyt niin isoja paarmoja, luojan kiitos yksikään ei kerennyt purasta. Ne jos purasee, lähtee vaatteestakin palanen. Meinasin oikeesti saada sydärin, sillä niitä oli siellä niin paljon ja edellinen kerta kun mua on paarma purassut nilkasta, jouduin sairaalasta hakemaan keskellä yötä kortisoonia, kun sain niin ikävän allergisen reaktion, etten enää tuntenut mun varpaita.No mutta entäs ne sudenkorennot sitten? En ole eläissäni nähnyt niin montaa yhtäaikaa. Vuosia sitten veljeäni on purrut kasvoista pari sudenkorentoa ja siitä lähtien oon pelännyt niitä tosi paljon ja nään niistä painajaisiakin välillä. Nyt niitä lenteli meidän ympärillä kokoajan ja ne törmäili mun aurinkolaseihin. Sanoin Markolle, että edes benji-hyppy ei pelottanut mua niin paljon, kun näiden seassa pyöräileminen. Mutta ilman puremia selvittiin onneksi! 

Vaikka siellä oli ihanaa olla, kuinka ihanaa oli tulla takasin kotiin ja nukkua taas omassa sängyssä! Loma on nyt puolessa välissä ja toivon, että seuraavat 2-viikkoa menisi todella hitaasti! Tiedossa on ystävien näkemistä ja loma huipentuu Qstockiin viimesenä viikonloppuna, onko lukijoista joku menossa? :) 











2 kommenttia:

  1. Voi Enni, tämä sinun blogi on yks mun lemppareista, tykkään erityisesti näistä ihan tavallisista höpöttelypostauksista :) kiitos kun kirjoitat <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että! et usko kuinka paljon tämä kommentti lämmitti mun mieltä <3 Kiitos todella paljon <3

      Poista