lauantai 23. heinäkuuta 2016

Viimenen päivä kreikassa ja pitkä kotimatka

Huh, melkeen viimeinen reissupostaus tullee nyt. (ostokset reissulta vielä jäljellä.) Viimeisenä päivänä aamupalan jälkeen pakkasimme tavarat ja ennen huoneen luovutusta söimme jääkaappia tyhjäksi eli toisinsanoen edellisen illan pizzajämät lounaaksi. Luovutimme huoneen klo 12 ja lähdimme kuluttamaan aikaa, sillä laivamme lähtee vasta klo. 17. Menimme kahvilaan, jossa söin ehkä maailman makeimman ja övereimmän jälkiruuan! En todellakaan pystynyt syömään sitä kokonaan yksin. Kiertelimme turistikojuja, joissa aiemmin meinasin jo menettää hermoni. Minusta on niin raastavaa mennä katsomaan vaatteita, kun myyjät hengittää niskaan, kyselee ja ohjaa kädestä pitäen sut just sille tangolle joissa vaatteet maksaa vähintään 130 euroa. Tälläisellä hyökkäävällä asiakaspalvelulla saa ainakin tälläsen suomalaisen turistin vaan peruuttamaan liikkeestä, vaikka muuten ehkä olisin ostanut jotain. Nyt sitten kuitenkin menimme sisään ja kestin ne tuputtavat myyjät hammasta purren. Löysin sieltä yhden tuliaisen ja itselle pari juttua. Lähdimme vielä hotellin altaalle istuskeleen, koska siellä toimi netti.. kulutettua siinä vähän aikaa, otimme tavarat hotellin säilöstä ja lähdimme syömään. Syönnin jälkeen olikin tunnin laivamatka edessä.

Ateenaan päästyä, menimme taksilla lentokentälle, joka kesti myös melkein sen tunnin. Lentokentällä odotimme reilu 4 h. Lento kesti 3,5 h. En saanut yhtään unta lentokoneessa, vaikka olin todella väsynyt pitkästä päivästä. Korviin sattui myös laskeutuminen niin paljon, että hyvä ettei itku päässyt. Helsingissä olimme yöllä 3:25. Meidän lento Ouluun lähtisi n. 3,5 h päästä. Sekin aika tuntui niin pitkältä, mutta alle viiden tunnin päästä oltais kuitenkin jo kotona. Oli ihanaa mennä lentokentällä kahvilaan josta sai aamupalaksi ruisleipää. Pian puhelimeeni tulee tekstiviesti Norwegianilta. Lento on peruttu. Lähdemme selvittämään matkalaukkujemme kohtaloa ja seuraavaa lentoa. Monen mutkan ja sekaannuksen jälkeen saimme uuden lennon joka lähtisi 16:25. Eli käytännössä sen 3,5 h odottamisen sijaan odottammekin 13 h. olin niiin väsynyt reissaamisesta ja valvotusta yöstä, että itku tuli moneen otteeseen siinä aamun aikana. Kello 6 aamulla pääsimme vihdoin nukkumaan, onneksi vapaana oli kaksi kapselia. Se oli pelastus, pääsi pimeään ja pehmeään nukkumaan. Nukuin 4 h ja heräsin kymmeneltä. Kahdeltatoista menin herättämään Markon ja lähdimme selvittämään saisimmeko jotain ruokalippuja jotka meille tälläisessä tilanteessa kuuluis antaa. Vihdoin saimme ja ruuan, muumikauppashoppailun ja tietysti niiden 4 tunnin yöunien jälkeen ei enää itkettänyt vaan elämä alkoi helpottaa. Illalla kuuden jälkeen olimme kotona ja en muista millon on ollut nuin ihanaa palata takas kotiin ja nukkua omassa sängyssä. Kävin ehkä vähän ylikierroksilla, koska kotiin päästyä lähdimme eka ruokakauppaan, purkasin matkalaukut, pesin kaksi konneellista pyykkiä, kävin suihkussa ja vasta sitten osasin istua alas ja rauhottua. Huh. Olipa ihana reissu, mutta vielä ihanempi palata kotia. :) Ei myöskään vähään aikaan ole halua lähteä reissuun lentokoneella :) Mitä olette tykännyt näistä reissupostauksista?

1. juu tykkään reissupostauksista:) olit vissii eilen valkeassa isäsi kanssa. kävelitte ohi:)

1. Kiva kuulla, että tykkäsit :) ja joo oltiin me iskän kanssa! Oisit nykässy hihasta :)

2. Mie oon tykänny tosi paljon näistä! :) Mielenkiinnolla lukenut ja ihastellut kuvia. Huh ompa vaan ollut teillä rankka paluu, kun väsyneenä ootte joutuneet konetta ootteleen nuin kauan :( Mut minkäs nuille mahtaa, kun on itsestä riippumattomia syitä. Siinä Jutan kirjassakin luki, että matka on osa lomaa. :D Oon koittanut sen pitää mielessä, niin jaksaa reissata. Vitsit, että näyttää hyvältä tuo sinun jälkkäri! Tälläsellä sokerihirmulle tuo uppoais hyvinkin helposti ;D Bongasimpas tutun matkalaukkutagin kuvasta:)<3

1. Tosi kiva kuulla, että oot tykännyt näistä :)) ja tuo on kyllä totta, että matka on osa lomaa ja yleensä siitä osaakin nauttia.. nyt ei enää loppumetreillä :DD ja heh, matkalaukkutagi pääs eka kertaa reissuun, se on ihana :) <3

3. Nää reissujutut ovat olleet tosi kivoja! Ja hei oot ollut jotenkin tosi söpö ja nätti myös noissa meikittömissä kuvissasi. Luonnonkaunis kertakaikkiaan. Ja niin ihanalta, yhteensopivalta pariskunnalta vaikutatte!

1. Tosi mukavaa kuulla, että oot tykännyt näistä reissupostauksista :) ja voi kiitos ihanista kehuista! Kivaa kuulla, että meikittömänäkin näyttää nätiltä.. sillonhan sitä on just sen näkönen ku oikeesti on :) ja olen samaa mieltä, että ollaan yhteensopiva pari :') <3 kiitos kovasti <3