keskiviikko 20. heinäkuuta 2016

Mönkkärillä kirkkoon ja luostariin

Sunnuntailta en tee erikseen postausta, koska päivään ei kuulunut mitään erityistä. Kävimme rannalla ja syömässä, kuvamateriaali siitä päivästä on mun varpaat rannalla ja hotellilla mun palanut rintakehä. Hypätään siis maanantaihin, viimeseen kokonaiseen päivään saarella. Käytiin vuokraamassa mönkkäri, jotta päästäis tutustuun saareen paremmin. Matka oli osittain mulle opintomatka, työnantaja maksoi osan tästä matkasta.. Joten täytyi käydä tutustumassa muuhunkin kuin hiekkarantaan. Muutamien kilometrien päässä oli Pyhän nektarioksen luostari ja vieressä suuri kirkko. Molemmat oli todella hienoja paikkoja, kirkko varsinkin oli niin suuri, että tunsi itsensä aika pieneksi. Vähän huvittavaa oli, että monet ajo kirkon pihaan hienoilla autoillaan.. me meidän keltaisella mönkijällä :D Jätän kirkon ja luostarin yksityiskohdat töihin kerrottavaksi, koska en tiiä kuinka monella mielenkiintoa niihin riittää.

Maanantaina oli ehkä tavallista kuumempi päivä. Mönkijän kyydissäkään tuulenvire ei paljon viilentänyt, sillä se tuntui siltä, että joku töhöttäis hiustenkuivaajalla kuumaa ilmaa iholle :D Käytiin kurkkaamassa myös Afean temppeli, muttei maksettu sinne sisäänpääsystä, sillä verkkoaidan läpi sen näki aivan riittävästi. Tämän retken jälkeen mentiin hotellille vaihtaan vaatteet, syömään ja sit kävin altaalla viilentymässä. Illalla lähdimme uudelle retkelle ja siitä postaus sitten seuraavaksi :)

1. Taas niin kivoja kuvia - Kreikka on kaunis ja karu yhtäaikaa :)

2. Nyt vasta tajusin, että oonhan minäkin tuolla saarella käynyt, juurikin tuohon Afean temppeliin tutustumassa. Muualla me ei käytykkään kuin tuolla alueella, museossa ja sitten viereisessä pienessä "ravintolassa" syötiin välipalaa.

Jännä tuo kielto vielä nykyaikana, ettei luostariin saa mennä naiset housuissa! Ja taustalla kyllä näkyy mies sortsit jalassa! :D

1. Aijaa :D Mukava kuulla, että oot samassa paikassa käynyt :) ja heh, aika harva siellä usko nuita kieltoja.. nimimerkillä housut jalassa mulla ja Markolla shortsit :D Mutta ei oltu ainuita onneksi :D

3. Minusta luostarit on niin hienoja paikkoja, henkivät oikein sitä rauhallisuutta ja askeettisuutta. Joskus olen ollut hiljaisuuden retriitissä ja siellä ehkä vähän tajusi sitä, millaista luostarissa voisi olla:) Ja toki kun ne yleensä on vanhoja paikkoja niin historiahan siellä näkyy.

1. Niimpä :) Ois mahtavaa käydä sellaisessa luostarissa, joissa ne nunnat tai munkit oikeesti asuu, mutta ei tuolla ainakaan enää kukaan asu. Mut oli kyllä hieno paikka :)