perjantai 8. heinäkuuta 2016

Ensimmäiset pari päivää reissussa

Huh.. en tiiä miten aloitan nämä reissupostaukset. Näitä ei ihan yhteen postaukseen voi tiivistää. Reissu oli niin täynnä yllätyksiä, niin negatiivisia kun positiivisiakin. No ensinnäkin, lähdimme viime viikolla tiistaina puolenpäivän aikaan lennolla Helsinkiin, jossa meillä oli oottamista seuraavaan lentoon 6-tuntia. Aika meni käveleskellen ympäriinsä, syöden ja kirjaa lukien. Lentomatka Ateenaan kesti 3,5 h ja perillä Ateenassa olimme n. 23:15. Otimme taxin joka veisi meidät hotelliin ja sinne matka kesti tunnin. Taksikuski kysyi meiltä, että olemmeko Ateenassa yhden yön ja menemme sitten jonnekkin saarelle, vastasimme, että ei, ollaan koko viikko Ateenassa. Sanoin Markolle, että voitais tehdä kyllä joku päivän reissu saareen. Taksikuski sanoi, että tämä alue on aika huonomaineista aluetta, kun saavuimme hotellille. Kello oli jo yli puolenyön ja väsy oli tosi kova. Hotellissa sanottiin, että meille ei ole siellä varausta. Hetken päästä käy ilmi, ettei meillä ole hotellia edes Ateenassa,vaikka pitäisi.. vaan se on Aegina-nimisessä saaressa, samannimisessä hotellissa. Kävi myös ilmi, että sinne ei ole mahdollista päästä siihen aikaan. Olimme ajatelleet, että otetaan kerrankin pakettimatka, jossa on lento+hotelli, mutta meidän hotelli sitten laitetaan paikkaan jonne ei ole pääsyä vasta kun seuraavana päivänä.. Puhelu supersaverille, josta lopulta ei saatu mitään apua, koska linjan päässä oleva ei osannut englantia paskaakaan. Ei haluttu maksaa 70 euroa kyseiseen hotelliin, vaan lähdettiin etsimään halvempaa. Hullu tunne olla siellä pimeällä kadulla, kellon ollessa 01:30 ja ei ole tietoa missä yömme vietämme. Nurkan takana oli hotelli, jonka edessä seisoi vartija luotiliivien kanssa.. (tämäkin vahvisti sitä, ettei ehkä paras mahdollinen alue majailla).. Se hotelli oli täynnä, mutta seuraavassa oli tilaa, hintaa 50 euroa kera aamupalan, joten otimme sen. Mieli ja kroppa kävi ylikierroksilla ja nukkumaan pääsimme vasta joskus kolmen aikaan.

Seuraavana aamuna kävimme (surkealla) aamupalalla, nukuimme vielä hetken ennen huoneen luovutusta, kävimme ottamassa kuvat parvekkeelta ja lähdimme etsimään metroa jolla pääsee satamaan. Ilma oli todella kuuma ja seisova, metroa ei löytynytkään niin helpolla eikä niitä matkalaukkuja ollut niin kiva vetää perässä.. joten otettiin taksi ja päästiin satamaan paljon helpommalla. Satamasta ostimme liput saarelle ja pian pääsimme laivaan. Kun saavuimme saarelle, kävi ilmi, että hotellimme on saaren toisella puolella.. joten taas piti turvautua taksiin. Koko matkan saimme ihastella niin kauniita maisemia, jotka oli aivan eri luokkaa kun Ateenassa. Jännitti myös, että pääsemmekö hotelliimme, koska olimme myöhässä. Onneksi pääsimme ja helpotus oli niin suuri. Hotelli oli älyttömän ihana, erityisesti jos vertasi siihen missä ensimmäisen yön vietimme. Veimme tavarat huoneeseen, vaihdoimme vaatteet ja lähdimme syömään. Löydettiin läheltä aivan ihana ruokapaikka, jossa oli mielettömät merimaisemat.

Syönnin jälkeen lähdettiin kävelemään ja katselemaan lähiympäristöä. Löysimme myös läheltä uimarannan ja se tuntui niin hyvältä! Nimittäin olin stressannut kuinka kaukana Ateenassa olis ollut uimaranta, pitääkö sinne matkustaa kuinka kauan. Sitten kävelimme takasin hotellille, mentiin altaalle uimaan ja lueskelemaan kirjoja. Illalla lähdimme vielä syömään.

Sanoin monta kertaa päivän aikana "luojan kiitos meidän hotelli onkin täällä, eikä siellä kaiken hälyn ja pölyn keskellä.". Seuraava yö nukuttiin paljon paremmin oikeassa hotellissamme ja onneksi yöllä puissa huutavat kaskaatkin vaikenivat.

1. Olipas seikkailu! Kyllä nyt on Supersaver töpänny... Muistan itekki pari kertaa noiden hotellien kanssa sattuneen niin, että varausta ei olekkaan olemassa. Onneksi näissä nyt kuitenkin yleensä on tilaa. Ja loppu hyvin, pääsitte saarelle. Ateena on ihana mutta ei ehkä mikään rento loma, jos siellä haluaa kaupunkiin tutustua niin saa kyllä varata tuntikausia aikaa kävellä ja kierrellä. Rantaankin on se tunnin verran sieltä matkaa. Mutta Kreikka on aina <3

1. Hehe joo oli seikkailu... onneksi tosiaan kaikki lopulta järjesty :) ja oli kyllä niin hyvä, että oltiin lopulta saarella eikä Ateenassa. Kaivattiin enemmän sitä rentoutumista, kun kävelemistä kulttuurikohteista toiseen. Onneksi myös saarelta löyty nähtävää, mutta niin paljon myös muutakin :)