keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Väsynyt joulun odottaja

Olen miettinyt miksi tämä kaamos-aika on ollut vaikeampi kun monesti muullon? vaikka se on mulle vaikeaa joka vuosi.. mutta nyt erityisesti. Muistan kesän lopussa lukeneeni jostain, että syksy voi olla vaikea, koska kesällä aurinko näyttäyty todella harvoin.. ainakin täällä päin Suomea. D-vitamiinia ei siis kauheasti tullut auringosta enkä usko, että purkista syötynä se ois yhtä tehokasta ku auringosta. Toki myös töissä on tänäsyksynä ollut enemmän töitä kun yleensä ja varmaan tää väsymys on monen asian summa. Haluaisin kirjoittaa jotain piristävää, mutta en tiiä kuinka paljon irtoaa. Viikossa on enemmän niitä päiviä,että itken ku olen itkemättä ja itkut oikeasti johtuu väsymyksestä. Välillä aamut lähtee liikkeelle itkulla, kun tuntuu, ettei mistään tuu mitään ja kaikki vähä vastustaa. Lähdin yksi aamu taas aikasin töihin, juoksemalla kerkesin bussiin ja kun piti vaihtaa bussia, niin kävelin ajatuksissa ihan väärään bussiin.. ja sit se oikea kerkesi lähteä. Ei tuollaisia mulle tapahtuis, ellen olis jaksamisen äärirajoilla. Vaikka sitä on näin väsynyt, silti olen saanut myös paljon asioita aikaseksi.. Töissä jaksan tehä työt hyvin ja iltasin jaksanut jopa jumpata. Mutta hammasta purren ja pienikin vastoinkäyminen tuntuu isolta. Minä olen siis loman tarpeessa, jonka varmaan voitte rivien välistä lukea ;)

 Jotain positiivista kuitenkin tähän loppuun.. mulla on ihana poikaystävä, joka jaksaa lohduttaa, auttaa ja kannustaa mua tän kaiken keskellä. Ja JOULU on kohta ovella!! Me haettiin eilen ihan oikea joulukuusi! Mulla ei ole koskaan ollut oikeaa kuusta omassa kodissa ja se jo ajatuksena piristää mua. Nyt ku tuotiin kuusi eilen tupaan, niin olo oli kun lapsena. Illalla  kävin pari kertaa katsomassa sitä vielä ennenkun maltoin mennä nukkumaan. Aamulla kävin heti katsomassa ja kyllä Markoa vähä nauratti ku töiden jälkeenkin kökötin kuusen vieressä ja haistelin sitä. Lähdemme jouluaattona siis mun perheen luo, joten haettiin kuusi nyt kahdestakin syystä; keretään nauttia siitä kun vielä ollaan täällä ja nyt se saa useamman päivän vettä, joten pärjää sit paremmin sen ajan, ku ollaan pois. Monista muistakin jouluun liittyvistä asioista olen iloinen ja muutenkin arjessa aina joistain pienistä hetkistä. Elämä on aika mallillaan kuitenkin, kyllä tämä tästä vielä helpottaa, kun pääsee lomalle ja saa nukkua aamusin vähä pitempään ja urheilla ulkona valosaan aikaan.

Tästä tuli ehkä vähä sekametelisoppa-postaus ja vielä enemmän, kun lätkäsen sekalaisia kuvia tähän loppuun.. mutta niin se on mun pääkin nyt ihan sekasin, niin tuleepahan kirjoittajansa näköinen tästä :D

IMG_6684 IMG_6712 IMG_6715 IMG_6717 IMG_6723 IMG_6721 IMG_6714 IMG_6696 IMG_6707
Hyvää yötä jokaiselle!

17 kommenttia:

  1. kuulostaa todella epänormaalilta itkeä heti aamusta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nimenomaan normaalisti en itkisi, mutta väsyneenä se on hyvinkin normaalia :D et varmaankaan ole kärsinyt pahasta väsymyksestä jos et pysty samaistumaan tuohon tai sitten me ihmiset vaan reagoidaan eritavalla.. viimeksi tänään puhuin kaverin kanssa, joka itkee myös väsyneenä.

      Poista
    2. mä itken tai nauran väsyneenä.

      Poista
  2. Tuntuu, että jauhat vaan aina tuosta väsymyksestä täällä. Ihan sama mitä kirjoitat, aina on jotain. En nytkään kyllä ihmettele ollenkaan jos oot väsynyt, kun tähän aikaan vielä kirjoittelen täällä ja jos varsinki aikana herätys aamulla. Eiköhän tuo väsymys johdu ihan susta itsestä?

    VastaaPoista
  3. Pitäs olla sanomattakin selvää, että kirjoitan siitä mikä sillä hetkellä on mielessä jos kuulumisia kirjoitan. Ja se oikeus minulla tietääkseni on, sillä en halua olla tekopyhä ja kertoa että vain hyvää kuuluu. Paljon on blogissani muutakin, harmi että bongaat vaan nämä jossa puhun väsymyksestä. Ja päöaäntösesti nukahdan jo yhdeksältä tai aiemminkin ja jos oot lukenu mun kaamos -postauksen, niin sinnekkin kirjotin että vaikka kuinka paljon nukun, väsyttää silti. Väsymys on mulle ongelma useinkin ja sitä on myös lääkärissä tutkittu ja jos se lähtis vaan nukkumalla, elämä ois paljon helpompaa. Joten kaikki ei aina oo sitä mitä luulet.

    VastaaPoista
  4. Oletko enni kuullur tuotteesta melarest.kannattaisi kokeilla.ei ole reseptilääke

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo kuullu. Pitää perehtyä! Kiitos :)

      Poista
  5. Kyllä tämä aika vuodesta mehuja vie itse keneltäkin. Uskoisin, että kannattaa kuitenkin huolehtia siitä D-vitamiinista - sillä takana on sateinen kesä. Jokainen ihminen on vielä eri tavalalla "rakennettu" ja toinen väsyy herkemmin kuin toinen. Mukavaa joulun odotusta - niin kauniita kuvia sinulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä tuntuu väsymystä olevan ilmassa monilla nyt. Ja syön kyllä D-vitamiineja joka päivä.:) kiitos kehuista ja mukavaa joulunodotusta myös sinulle:)

      Poista
  6. Mistä oot ostanut ton kolmannen kuvan hyllyn? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tilasin sen finnishdesignshopista :) hyllyn nimi on string pocket :)

      Poista
  7. Mä myös suosittelen sulle melatoonia. Sitä löytyy ihmisen kehosta, joten on turvallinen tuote. :) Muista pitää itsestäsi huolta. Kuulostaisi kyllä siltä, että tarvitsisit sairalomaa ja siinä ei oo mitään hävettävää! Ja kirjoita juuri niitä asioista mitä haluat. Älä ikinä anna tuollasten kommenttien vaikuttaa siihen. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon tästä kommentista Marika <3 tää piristi mua paljon. Täytyy kyllä tosissaan hankkia sitä melatoonia.. ja onneksi enää 1 päivä töitä ja sit saa loman ajan huilata. Ihanaa joulua sinulle ja perheellesi <3

      Poista
  8. Tsemppiä muru<33 onneksi kohta alkaa loma :) oli niin ihana nähä! Ja mulle toit ainakin suurta piristystä<3 pus! Ps. Joko ton paketin saa avata? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehe ei saa avata :D niin oli ihana nähä, sinäkin piristit! <3

      Poista
  9. Jos oot pian raskaana kun väsyttää niin :) ;)

    VastaaPoista