torstai 26. marraskuuta 2015

Kaamosväsymys

Ajattelin tulla kirjoittamaan teille miten tää kaamosaika on muhun vaikuttanut. Nyt syksyllä olen ollut hirveän virkeä ja innostunut kaikesta.. ihan vielä muutama viikkokin sitten. Mutta nyt.. päivä päivältä olen väsyneempi. Töissä olen jaksanut olla virkeä, mutta kotiin päästyä olen ihan koomassa. Nyt tälläviikolla se väsymys on seurannut kyllä töihinkin. Ihan sama kuinka paljon nukun, liikun, syön terveellisesti+vitamiineja, mää olen ihan puhki. Kun käyn lenkillä, en virkisty siitä ollenkaan, vaan musta tulee vielä väsyneempi. Tuntuu, että kulutan sillon vähäsetkin voimat kropasta. Haluaisin olla innostunut ja olenkin kauhean onnellinen asioista, mutta en vain jaksa oikein mitään.
On ihan kamalaa aamuisin herätä herätyskelloon, ku tuntuu, ettei olisi nukkunut ollenkaan vaikka onkin nukkunut. Kun kotiovesta astuu ulos 6:30, voitte vaan kuvitella kuinka pimeää ulkona on.. ja kun lähden töistä puoli neljän- neljän aikaan, on jo hämärää. Luin netistä, että kaamosväsymykseen auttaa liikunta valosaan aikaan, mutta mulla ei ole mahdollisuutta siihen muutakun pimeällä. Aamuisin väsyttää niin paljon, että välillä on tehnyt mieli itkeä, kun tuntuu, ettei selviä tulevasta päivästä. Työpäivä menee hyvin, mutta töiden jälkeen välillä voisin vaan nukkua, itkeä tai kiukutella. Se on ärsyttävää, kun näkee ympärillä kaikkea kivaa josta innostua, mutta kroppa on vain jossain niin valtavassa väsymystilassa jolle ei ole löytynyt mitään helpotusta? Oisko teillä vinkkejä? auttaako sellaiset kirkasvalo-lamput?


IMG_6512 IMG_6505 IMG_6527 IMG_6525 IMG_6516 Onko siellä ruudun takana muita kaamosväsymyksestä tai jopa kaamosmasennuksesta kärsiviä?

8 kommenttia:

  1. KIRKASVALOLAMPPU!
    Mulla on se jo oikeesti auttaa ihan helvetisti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. HEH.. Nyt mulla onki samanlainen ku sulla :)

      Poista
  2. Samoilla fiiliksillä mennään. Toi pimeys tekee vaan hallaa, mutta onneksi viikonloput on aikaa levähdellä ja kyllä se aurinko kohta sieltä paistaa kirkkaalta taivaalta. Jaksuja Enni <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo onneksi on viikonloput <3 ja kyllä se varmasti joulun jälkeen helpottaa, ku päivät alkaa pitenemään. jaksamista myös sulle <3

      Poista
  3. Täälläki sama fiilis :| Tuntuu että väsyttää kokoajan ja saatan ottaa päivälläki parin tunnin päikkärit ja silti nukuttaa kokoajan. Ei KIVA :( Itekki oon miettiny semmosta lamppua, joka tois aamuisin valoa. Oishan se nyt kivempi herätä semmoseen ihanaan "auringonvaloon" ku pilkkopimiässä huoneessa :D Onneksi kohta jo joulukuu jonka jälkeen päivät alkaaki jo pikkuhiljaa pitenemään:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei oo kyllä kiva :(( muutaman päivän kokemuksella voin jo vähän kehua sitä lamppua :) onneksi kohta alkaa päivä pitenemään.. jos sitä jotenkin jaksais :) tsemppiä <3

      Poista
  4. Ihan sama fiilis. Ja mäkin oon ihmeen pirteä ollut koko syksyn paitsi nyt. Miltei masentaa vaikka onkin kaikkea kivaa mitä vois tehdä mutta ei vaan jaksa. :( Kirkasvalolampusta ei oo kokemuksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. äh... niimpä. on kyllä turhauttavaa, mutta jospa tämä pian alkais helpottamaan. Kerron täällä jos se kirkasvalolamppu alkais oikeasti tehoamaan. Tsemppiä sulle <3

      Poista