torstai 28. toukokuuta 2015

Ei saa luovuttaa

Kerroin aiemmin, että muutossa hukkasin kirjeen, jonka kirjoitin itselleni vuosi sitten. Löysin sen tässä joku päivä sitten ja tänään tuli heikko hetki ja kirje oli otettava esille. Mulla on ollut jotain tosi kovaa kevätväsymystä nyt. Loppukevät on ollut tosi hektistä töissä ja kun kaikki suurimmat kiireet on helpottanut, takki on ihan tyhjä. Oon ihan poikki ja joka päivä taistelen valtavan väsymyksen kanssa. Täytyy tosi kovasti skarpata, että saa tehtyä itselleen ruokaa ja liikuttua. Tällä viikolla oon ollut erityisen voimaton ja liikkuminen on jäänyt vähemmälle. Tänään tosin olin salilla A-P:n kanssa. Mulla on ollut viimepäivät tosi huono olla kehossa (johtuen ehkä väsymyksestä) ja sen myötä myös paha mieli. Tänään yritin parhaani ja silti tuntui, ettei musta oo vaan mihinkään.. etten vaan osaa, pysty enkä kehity. Mun teki kokoajan mieli lähteä itkien pois sieltä, mutta hammasta purren tein täysillä loppuun asti. Tännää katoin peilistä ja musta tuntui, että olen ihan valtavan kokoinen. En mää oikeasti ole lihonut yhtään, tää kaikki on siis vaan korvien välissä. Salitreenin jälkeen oli vähän paha mieli, mutta pitkän suihkun, pienen lepohetken, herkullisen salaatin ja kirjeen avulla sain kerättyäni ittiäni. Keittiön seinässä lukee myös "ole kärsivällinen". Mikä mua siis oikeasti vaivaa? Ihanku sitä tavotteeseen pääsis vaan sormia napsauttamalla. Mun pitää olla kärsivällinen ja mun täytyy vaan uskoa siihen, että minä pystyn. Mihin kaikki itsevarmuus katosi, jota oli vielä viimeviikollakin? Kävin juoksemassa paljon ja monena iltana mulla oli olo, että pystyn mihin vaan, mihin ryhdyn.. En ehkä heti, mutta kunhan tarpeeksi yritän.. Välillä tulee olo, että vain taivas on rajana. Nyt siis haluan karistaa kaiken epävarmuuden, uskoa itseeni ja alkaa tosissaan tekemään asioita haaveitteni eteen. Nyt haluan myös jakaa kirjeen teidän kanssa, kirjeen jonka kirjoitin itselleni vuosi sitten:

24.5.2014
"Haluan kirjoittaa itselleni kirjeen, etten unohda mistä on lähdetty liikkeelle. Elämä ylipainoisena on surullista. Olen aika onnellinen vihdoin, mutta en ole tyytyväinen itseeni. En ollenkaan. En useimmiten tunne olevani minä näiden läskien kanssa. Olen vankilassa, josta en ole vuosiin nähnyt ulospääsyä. Monia yrityksiä ja epäonnistuminen on pahentanut oloani. Haluan eroon häpeästä. Haluan katsoa peiliin ja sanoa itselleni, että näytän hyvältä, terveeltä ja normaalipainoiselta. Sitä kohti ollaan menossa ja kun se päivä koittaa, minun täytyy todella olla ylpeä ja rakastaa itseäni. Aion lähteä ratsastamaan ja minusta pitää ottaa valokuvia ilman, että kuvaajan täytyy kiivetä tuolille. Tulen vielä olemaan ylpeä ja onnellinen siitä miltä näytän. Se tuntuu kaukaiselta, mutta se päivä vielä koittaa. Elämäni todella tulee muuttumaan!"

Tuon kirjeen avulla pääsein todella kiinni siihen tunteeseen mikä mulla oli vuosi sitten. Se valtava painolasti, joka kulki aina mukana. Ainainen häpeä ja avuttomuus. Olen tehnyt kovasti töitä ja pienentänyt taakkaani.. Nyt se todella täytyy muistaa, nauttia siitä ja jatkaa kärsivällisesti kohti tavoitetta. Huomenna on tiedossa juhlat ja lauantaina aion juua vähän viiniä, tällä viikolla yritän olla stressaamatta ja sen jälkeenkin tietysti stressi täytyy pitää kaukana.. Mutta kesäkuun vaihtuessa haluan alkaa treenaamaan paljon intensiivisemmin ja panostamaan ruuanlaittoon vieläkin enemmän. Kun keho voi hyvin, niin voi myös mieli.

Nyt tää tyttö siis oikeasti aikoo ryhdistäytyä henkisesti. Tästä on hyvä jatkaa, nyt hymyä huuleen :)

IMG_2610



20 kommenttia:

  1. Tsemppihali! Oot huikea ja edistynyt niin hienosti! <3 Saat kyllä olla ylpeä Enni itsestäs!

    VastaaPoista
  2. näin sut tänään oulun keskustassa ku istuin bussipysäkillä.oot tosi kaunis:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) missä pysäkillä olit? meninkö pyörällä ohi? :)

      Poista
    2. Toripakan pysäkillä siinä musiikki kullaksen eessä. kävellen menit:)

      Poista
    3. Aa okei! :) mulla oli pyörä siinä musiikkikullaksen lähellä, jolla olin salille menossa :) hauskaa, että tunnistit :)

      Poista
  3. Tulee ihan itellekin tsemppifiilis tällaisesta postauksesta :)

    VastaaPoista
  4. Olet kyllä tehnyt todella upean työn ja näytät todella hyvältä! <3

    VastaaPoista
  5. Oot tehnyt ihan huikeen muutoksen, jatka samaan malliin! ♥

    VastaaPoista
  6. Oot tehnyt ihan mahtavan muutoksen!:) Olet niin upea<3

    http://sofiawilhelmiina.blogspot.com/

    VastaaPoista