perjantai 23. tammikuuta 2015

Raskas viikko takana

Tähän viikkoon on mahtunut monenlaista. Alkuviikosta kävin myymässä niitä mun isoksi jääneitä vaatteita. Oli mukavaa tavata ihan uusia ihmisiä, päästä eroon vanhoista vaatteista ja nähdä kuinka muut tulivat iloisiksi löytäessään minun pöydästä itselleen kivoja vaatteita. Tein myös itsekkin parista pöydästä löytöjä. Oon myös selaillut paljon netistä kaikkea sisustushärpäkettä, voisin oikeastaan selata niitä kokoajan. Oon myös tehnyt pari tilausta ja niistä sitten kerron, kun paketit saapuvat.

Tällä viikolla olen myös kärsinyt väsymyksestä, jota on kestänyt itseasiassa jo monta viikkoa.. Sillä en ole viikkoihin nukkunut kunnon yöunia. Joka yö menee lähinnä 4-5 tunnin yöunilla ja se nyt ei ole mitenkään riittävästi.  Töissä on älyttömän mukavaa eikä se aiheuta mulle ollenkaan stressiä, mutta joku mua stressaa, ku iltaisin ja öisin pyörin vaan sängyssä. Kaikkein eniten olen miettinyt Anna-Liisaa viimeaikoina, hänen kuolemasta tuli nyt Tammikuussa vuosi. Hänen kuolemaa mun on ollut kaikkein vaikein hyväksyä ja se tuntuu todella epätodelliselta vieläkin. Hän on mielessä oikeasti lähes päivittäin ja ikävä on ihan valtava. Jotenkin tähän viikkoon on muutenkin mahtunut monenlaista tunteiden sekamelskaa. Oon ollut välillä pettynyt itteeni ja mun elämäntilanteeseen ja taas toisena päivänä ylpeä itsestäni ja kiitollinen kaikesta siitä mitä mulla on. Välillä on tälläisiä kausia. Yks päivä tuli liikaa vastoinkäymisiä yhdelle päivälle ja kun on takana niin monen viikon yliväsymys ja univelat, niin jonkinlainen romahdus tapahtu. Kun itkusta ei tullut loppua, laitoin viestiä illalla mun parhaalle ystävälle Marille ja vartin sisään hänen miehensä haki mut heille yökylään. Olen todella kiitollinen heistä. Siitä, että he hakevat mut heidän luokseen, kuuntelevat mun murheita ja ovat läsnä.
En saanut sinäkään yönä nukuttua kovin hyvin, mutta aamulla oli parempi olo, vaikka silmät olivat todella turvoksissa siitä itkemisestä. Oli mukavaa syödä aamupalaa yhdessä Marin kanssa ja mennä hänen kyydillä töihin. Torstai-iltana sain myös viettää aikaa heidän luonaan nuortenillassa ja nauttia musiikista. Tänään työpäivä meni ensiapu-koulutuksessa ja nyt on taas valmiudet auttaa hädässä olevia, tosin toivon, ettei sellaisia tilanteita tule. Tänään on myös mun nimipäivä ja on tullut iloinen olo viesteistä ja haleista joita olen saanut sen vuoksi.

En ollut suunnitellut edes, että kerron teille siitä, että mun viikkoon on mahtunut huonoja hetkiä. Ois toisaalta helpompaa jättää se kertomatta ja kertoa niitä hyviä asioita. Olisi ehkä turvallisempaa pitää oma haavoittuvuus piilossa.. MUTTA musta tuntuis teennäiseltä kertoa tästä viikosta ja jättää kokonaan ulkopuolelle se asia mikä tulee ekana mieleen tästä viikosta. Mulla ei ole mitään syytä olla kertomatta sitä, että olen vain ollut tällä viikolla useamman kerran  todella väsynyt ja surullinen. Eikö meistä kaikki ole joskus näitä molempia? Mitään vakavaa ei siis ole tapahtunut ja määrittelen itseni edelleenkin onnelliseksi ihmiseksi. Nyt oli vain huono viikko, jollon väsymys on ottanut vallan ja sen myötä asiat joihin en omassa elämässä ole tyytyväinen.. Monet asiat ovat tuntuneet ylitsepääsemättömän vaikeilta. Nyt on alkanut viikonloppu ja olen päättänyt, että tästä tulee hyvä hetki levätä ja itkun sijaan aion nauraa. Ja nytkin on onneksi jo ihan hyvä olo, kyllä se elämä taas tästä iloksi muuttuu.. Jospa siis saisin jatkossa nukkumiset kohdilleen, se olisi se todellinen ratkaisu ongelmaan.

Nyt muutama kuva tältä viikolta.

IMG_8504 IMG_8517 IMG_8514 IMG_8501 IMG_8538 IMG_8534 IMG_8530 IMG_8526 IMG_8500
Toivottavasti teillä on ollut parempi viikko? Oikein ihanaa viikonloppua kaikille !

12 kommenttia:

  1. Voiii rakaaas <33 iso voimahali sinulle :**<33 Levähän viikonloppuna ja tee kaikkea hyvää- oot ansainnut sen todella <3 Onko sulla mitä suunnitelmia? Niin ja ihanaa enskan päivää kuuti!<33 Missä kävit myymässä vaatteita?<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos Emppu <33 tulee vähän viiveellä tää vastaus, mutta lauantaina siis näin Annaa ja sunnuntaina olin A-P:n kanssa. ja myin vaatteita siis yhessä taloyhtiön kellarissa, sovittiin siis facebookin XL-ryhmän kanssa siitä kirpparista.. siellä joku myi myös itelle pieniä vaatteita, niin ite löysin paidan, 2 mekkoa, kahet korvikset ja tennarit.. niin ja villapaidan :)

      Poista
  2. Mää en osaa oikein kommentoisa tähän mitään, kun en osaa ees kuvitella miltä tuntuis menettää tuolla tavalla rakas ystävä. Aattelin vaan kuitenkin kommentoida ja sanoa että luin tän tekstin. Musta on hienointa blogeissa oikeesti kun ihmiset uskaltaa kertoa niistä synkistäkin asioista - se tekee jotenkin samaistumisen kirjoittajaan helpommaksi, vaikkei kokemukset ihan samoja olisikaan.

    Toivottavasti ens viikko on parempi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon Sarkku, että kommentoit. Ystävän menettäminen on ollut vaikeimpia asioita.. tai sellainen, ettei siitä koskaan pääse kokonaan yli. Itekki oon samaa mieltä, että on helpompaa samaistua, kun uskaltaa kertoa muitakin kuin iloisia asioita. Tähän mennessä tää viikko on ainakin ollut parempi :)

      Poista
  3. toivottavasti sun ens viikko ois parempi Enni! <3 Mutta välillä tuommosia huonompia viikkoja tulee, niiden jälkeen kyllä osaa arvostaa vielä enemmän niitä hyviä! täytyy sanoa, että on sulla kyllä hyviä ystäviä, pidä kiinni niistä lujaa! <3 Ja ihanaa nimpparia Enni!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos nimpparionnitteluista Elisa <3 Tää viikko tähän mennessä on ollut parempi ja tosiaan osaa taas arvostaa, ku viimeviikko ei niinkään ollut. Ja todella pidän ystävistäni kiini, kaksin käsin :) <3 Oot Elisa ihana <3

      Poista
  4. Voi Enni, isoin tsemppihali! <3

    VastaaPoista
  5. voih mulla menny ihan ohi sinun nimpparit! myöhästyneet onnittelut siis;)<3 mie todellaki toivon sulle paljon kaikkea hyvää ja jaksamista suruun <3 kyllä se siitä päivä päivemmältä hieman helpottuu. surun käsittelyyn tarvii vaan sen oman aikansa :/ oot vahva nainen niin pärjäät kyllä<3 niin ku puhuttiinki meillä, niin on onnea se että sulla on Marin ja hänen miehensä kaltaisia ystäviä. niitä ei ihan joka kulmalla tule vastaan eikä oo itsestäänselvyys <3

    VastaaPoista
  6. Kiitos kovasti Anna <3 onnitteluista ja kaikesta kannustuksesta. oot ihana tyttö <3 <3

    VastaaPoista