maanantai 22. joulukuuta 2014

Joulun alla

Oon ollut pitkään jotenkin kiireinen ja väsynyt, ihanaa pysähtyä ja rauhottua nyt jouluna. Lokakuun lopussa alko pakkaus ja sitten oli muuttorumba marraskuussa ja tuntuu, että oon ollut väsynyt jotenkin siitä lähtien. Joulun alla töissäkin on kaikkea tavallisuudesta poikkeavaa ja vapaa-aika on täynnä ohjelmaa, ettei pysähtyä kerkeä. Oon ollut jotenkin stressaantunut, ihan vaan siksi, että on liikaa tekemistä ja kaikenlisäksi aikaiset aamut ja varsinkin tuo pimeys vie kaikki voimat. Jotenkin nyt olen erityisesti nauttinut töissä kaikista joulujutuista. Kaikesta siitä miten on saanut fiilistellä joulua lasten kanssa ja olla niin sisällä lasten kanssa siinä joulun sanomassa. Se miten on saanut omassa työssään monella eritavalla välittää joulun iloa lapsille ja aikuisille. Kun heiluin jouluevankeliumissa enkelinä.. mietin, että kuinka onnellinen olen tässä työpaikassa. Liikutuin myös joka kerta silloinkin kun sanoin omat roolisanani.. tosin joku 3-vuotias lapsi oli kysynt, että "miksi enkeli sano kedolla paimenille, että "älkää pelleilkö".. ilmeisesti en osannut artikuloida tarpeeksi hyvin sanoessani "älkää pelätkö". heh. Sekin on hassua, että enää 2 yötä jouluun. Tuntuu epätodelliselta. Niinku kaikki muukin tällähetkellä. Oon jotenkin tosi onnellinen, etten aina tiiä miten päin sitä olis. Olen myös kovasti miettinyt viimepäivinä elämääni, sitä millätavalla asiat oli ennen ja miten ne on nyt. Niin moni haave on toteutunut ja toteutumassa. Olen vaan niin kiitollinen.. Mulla on kyllä siihen niin paljon aihetta. Olen saanut myös viettää tosi paljon aikaa mun rakkaiden ystävien kanssa. En ymmärrä miten paljon yhden ihmisen elämään voi mahtua todella monta hyvää ja kullanarvoista ystävää. Toisaalta ajattelen, että niin monen huonon ja satuttavan ihmissuhteen jälkeen todella ansaitsenkin tän kaiken mitä mulla on. Onneksi en kuitenkaan pidä mitään tai ketään itsestäänselvyyksinä. On myös mahtavaa saada uusia ihmisiä elämään, joskus toisesta ihmisestä voi tulla aika nopeasti jo tärkeä. Tuleepa sekavaa settiä  :) nyt myös sekalaisia kuvia.


IMG_7466 IMG_7474
IMG_7483 IMG_7493 IMG_7588 IMG_7589 IMG_7591 IMG_7595 IMG_7597 IMG_7609 Huomenna aatonaattona lähden Raaheen. Tuntuu ihanalta lähteä Raaheen ja Alpuaan viettämään joulua perheen kanssa. Ootan myös kovasti sitä, että saan viettää lomaa täällä Oulussa. Tuntuu oudolta, että mulla on 2,5 viikkoa vapaata. Aion niin ottaa rennosti! Jos ei kuulu mitään ennen joulua, niin ihanaa joulua kaikille. Nauttikaa!

6 kommenttia: