keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Liebster award

liebster-award (1)


SÄÄNNÖT


1. Postaa palkinto blogiisi.
2. Kiitä bloggaajaa, joka antoi palkinnon sinulle ja linkkaa takaisin hänen blogiinsa.
3. Kirjoita 11 satunnaista faktaa itsestäsi.
4. Vastaa nimeäjäsi 11 esittämään kysymykseen ja aseta 11 kysymystä sinun ehdokkaillesi.
5. Nimitä 11 bloggaajaa, joille haluat tämän palkkinnon antaa.
6. Ilmoita ehdokkaillesi, että olet nimennyt heidät.

Kiitos kovasti haasteesta Heidi!

1. Koen olevani todella itsenäinen, sillä olen lähtenyt 16-vuotiaana asumaan asuntolaan ja valmistumisen jälkeen muuttanut täysin omilleni ja nyt asunut 5 vuotta yksin, pitänyt ihan itse huolen itsestäni. Minun mielestä itsenäistyminen kuuluu jokaiselle ihmiselle ja en totta puhuen ymmärrä lainkaan heitä (aikuisia) ihmisiä, jotka ovat niin riippuvaisia toisista ettei osaa/uskalla olla välillä yksin.

2. Olen ollut kasvissyöjä yli 4 vuotta enkä enää muista miltä liha maistuu. Syy kasvissyöntiin on se, että se on minun mielestä eettisesti oikein, en kestänyt henkisesti sitä, että söin lihaa eikä mun kroppakaan sitä enää kestänyt, kun en syönyt sitä tarpeeksi säännöllisesti, joten helpompi oli jättää se pois. Se on yksi elämäni parhaimmista päätöksistä. En kuitenkaan tuomitse niitä jotka lihaa syövät.

IMG_0935

3. Minusta anteeksi pyytäminen ja antaminen on yksi tärkeimmistä taidoista, jotka meidän jokaisen pitäisi oppia. Aikuiset yleensä opettaa tätä lapsilleen, mutta eivät itse osaa sitä taitoa käytännössä.

4. Olen viimeaikoina pohtinut sitä, että osaako ihmiset pyytää anteeksi esim. myöhästelyään. Mun mielestä se, että olet myöhässä sovitusta tapaamisesta, vaatii sen, että pahoittelet sitä. Kyseessä on ehkä pikkujuttu enkä itse ole nipo myöhästymisen suhteen(teen sitä joskus itsekkin), mutta se, että joudut odottamaan toista oikeesti pitemmän aikaa tai pahimmassa tapauksessa vielä itse myöhästyt sen takia jostain menosta, on tosi ärsyttävää ja jos toinen ei ole edes millään tasolla pahoillaan, kertoo yleensä välinpitämättömyydestä ja siitä, ettei se toinen kunnioita sun aikaa. Mutta jos se toinen pyytää asiaa anteeksi, ihan vaan sanomalla "anteeksi, että myöhästyin" tietysti tarkottaen sitä, muuttaa asian ihan täysin.  En muista, että mua olis koskaan anteeksipyynnön jälkeen harmittanut se, että olen joutunut odottamaan.

5. Mulla on ollut nuorempana nenä- ja napakoru. En voisi enää kuvitella mitään lävistyksiä itselleni. Tatuointeja mulla on kaksi, joista tykkään edelleen kovasti. En kuitenkaan usko, että laitan niitä enää enempää.

IMG_0924 6. Vaikka tykkään itsekkin panostaa välillä ulkonäköön ja ihailen heitä jotka jaksavat panostaa kauneuteen, minulle nousee karvat pystyyn, jos ihmiset on liian ulkonäkökeskeisiä. Antavat huonon tukkapäivän pilata koko päivän tai arvostelevat muiden ulkonäköä. Pahinta on se, että antaa toisen ulkonäön vaikuttaa siihen miten ajattelee toisesta. Kaikista tärkeintä kuitenkin on se, että millainen sydän ihmisellä on, sydämen kauneutta minä arvostan.

IMG_0930

7. En ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat, että heillä on oikeus olla ilkeä jollekkin toiselle ihmiselle. Me olemme täällä toisiamme varten ja mun mielestä jokaisen täytyy edes yrittää olla ystävällinen toisille.. myös niille joista ei halua ystävää itselleen.

IMG_0923 8. Olen viimeaikoina ollut äärimmäisen onnellinen mun työpaikasta. Siitä, että saan tehdä tärkeää työtä lasten ja perheiden parissa ja vielä ihanien työkavereiden kanssa.

9. Olen kertonut tämän varmaan ennenkin, mutta pelkään todella paljon sudenkorentoja ja karhuja. Pelkään myös virtahepoja, mutta kaikki nauraa aina tälle.. ja onhan se huvittava pelko, niitä kun ei pahemmin voi tulla missään vastaan :D

IMG_0922 10. En pidä ollenkaan ruuanlaitosta, se on vaan ärsyttävä velvollisuus jokaiselle päivälle.

11. Huumori on yksi parhaimpia Luojan lahjoja, en voisi kuvitella, etten hulluttelis perheen, ystävien ja työkavereiden kanssa. Ihmiset joilta puuttuu huumorintaju, jäävät niin paljosta paitsi.

Heidin kysymykset:

1. Mistä olet ylpeä juuri nyt?

- Olen ylpeä siitä, että olen vihdoin monen yrityksen jälkeen pystynyt muuttamaan elämäntapojani. Pystyin yli vuosi sitten lopettamaan tupakoinnin ja toukokuussa pystyin tekemään täydellisen remontin ruokavalioon ja pysynyt siinä kesästä ja lomastakin huolimatta. Olen ylpeä jokaisesta kilosta joka on lähtenyt.

2. Missä asioissa huomaat olevasi aikuistunut/kehittynyt/muuttunut viimeisen kahden vuoden aikana?

-Tosi vaikeaa sanoa mitään konkreettista asiaa, vaikka koenkin, että olen aikuistunut ja muuttunut. Ehkä mää jotenkin nyt monien menetyksien takia osaan arvostaa elämää enemmän ja myös senkin vuoksi haluan pitää itsestäni paljon parempaa huolta ja nään, että voin elää vaan tämän yhden elämän enkä suhtaudu siihen välinpitämättömästi.
IMG_0901

3. Millainen ihminen nostaa verenpaineesi nollasta sataan?

- Itsekkäät ihmiset, joiden ajatukset pyörii vain oman navan ympärillä, jotka pitävät kaikkea itsestäänselvyytenä eikä ota vastuuta mistään. Myös kaikenlainen kaksnaamaisuus, paskanpuhuminen ja tekopyhyys saa kylmät väreet aikaan.

4. Mikä oli lapsuuden haaveammattisi ja mikäli se ei ole toteutunut, mitä ajattele tästä vanhasta ammatinhaaveestasi?

- Monissa ystäväkirjoissa haaveammatin kohdalla lukee: lastenhoitaja, joka minusta tulikin. Tosin nyt toimin lastenohjaajana. Ihana usein havahtua siihen, että mun työ on mulle selkeästi kutsumustyötä.


5. Kuka on esikuvasi ja miksi?

- Ei mulla oikeastaan ole ketään tiettyä esikuvaa. Ihailen vaan yleisesti ottaen ihmisiä, jotka ovat hyväsydämisiä, nöyriä, mutta itsevarmoja.

6. Lempi kesäherkkusi?

- Jäätelö.

IMG_0902 7. Mikä on ollut tähän asti paras asia tänä vuonna?

- Paras asia ehdottomasti se, että sain ihanan työparin ja olen alkanut pitämään itsestäni parempaa huolta ja voin henkisesti ja fyysisesti paljon paremmin, kun pitkään aikaan.


IMG_0908

8. Lempi urheilulajisi?

-ratsastus

9. Mitä asioita suunnittelit kesän aikana toteuttavasi ja onnistuitko niissä?

-käydä ratsastamassa ja Saaran kanssa reissussa. Molemmat toteutu :)

10. Mitkä kolme ovat lempi kaupunkejasi?

-Oulu, Turku ja Kuopio
IMG_0905
11. Mikä sinulle elämässä on kullan arvoista? :)

-Perhe ja ystävät, tunnen päivittäin kiitollisuutta heistä

Olen tehnyt vastaavan niin monesti, että oli vaikeaa keksiä taas faktoja ja nyt tuntuu sen verran vaikealta miettiä kysymyksiä saatikka sitä, että kenet haastan. Joten pahoittelut, että luistan tästä haasteesta sen verran :/ 

18 kommenttia:

  1. Voi olipa täällä ihania vastauksia ja niin Ennimäisiä! Kiva kun jaksoit vastata haasteeseen. :) <3 Näihin ei kyllä mielellään lähe monta kertaa mukaan, sillä se on loppujen lopuksi haasteellista keksiä tuosta nuin vain asioita itsestään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on vaikeaa :D ja ei aina muista mitä on jo kertonut. On aina kiva, kun haastetaan, joten kiitos vielä <3 :)

      Poista
  2. Voih mulla on vieläki tää haaste tekemättä... :D Roikkuu luonnoksissa. Täytyy siis ottaa niskasta kiinni ja tehdä pois alta :D Oli kyllä kivaa lukea uusia asioita sinusta, oppi taas lisää jonkun verran :) Nättejä kuvia sinusta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Anna <3 ja niin tiedän, kun ei saa aina aikaseksi.. ja tälläiseen menee aina paljon aikaa.

      Poista
  3. :) Oli kyllä mukava lukea - ja ihania kuvia myös!

    VastaaPoista
  4. 4 vuotta, mutta 4-vuotias.

    VastaaPoista
  5. Oot tosi kaunis ja sulla on aivan ihana blogi :)!

    <3: http://leave-world.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  6. Et kyllä ikinä usko Enni, mut hihittelen (eli siis kikatan kippurassa) samalle jutulle, mille eilen illalla... Enkä olis ees huomannu ellei se eräs neiti sihteeri olisi mitään sanonut.. :) Mutta joo, oot aika makia mimmi! <3 -nadja-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heheheh.. siellä sitä vaan mun kustannuksella nauretaan ;) ite oot myös <3

      Poista
  7. Aivan uskomattoman kauniita kuvia rakas ♡ yks parhaimmista sun postauksista! oot oikeasti niin enkeli ♡ pitäs kans saada tehtyä tää sama haastetehtävä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi, onpas ihanaa kuulla Emppu. <3 kiiiiitos! <3

      Poista
  8. Ihania kuvia! <3 Sinusta oikein huokuu hyvää oloa ja itsevarmuutta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jee, kivaa kuulla, että huokuu. Kiitos Hantta :) <3

      Poista