keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Kuulumisia viimeviikoilta

Onpas kulunut pitkä tovi, kun olen viimeksi kerennyt tai pystynyt kirjoittamaan. Kuten viimeksi mainitsinkin, Ukin kuolema ja pari muuta vakavaa juttua on tapahtunut viimeisen reilun kuukauden aikana. Blogiin kirjoittaminen ei ole ollut tärkeää eikä oikeastaan edes mahdollista. Mun elämä tietyllä tavalla pysähty hetkeksi aikaa, tai siltä se tuntu. Parin viikon ajalta peruin kaikki näkemiset ystävien kanssa ja näin jälkikäteen kaikki tuntuu sumuiselta ja epätodelliselta. Toisaalta olisi ihanaa kirjoittaa ja kertoa teille mistä on kyse, mutta kun on kyse muistakin kun minusta, se ei tuntuisi hyvältä eikä oikealta tässä vaiheessa. Mutta kerrottakoon sen verran, että minulle yksi rakkaimmista ihmisistä joutui sairaalaan ja on siellä vieläkin, ensimmäisen lomaviikon ajan lomakohteeni oli Oulun yliopistollinen sairaala. Voin kertoa, että aika tutuksi tullut se paikka. Valoa kuitenkin on jo tunnelin päässä ja kaikki alkaa pikkuhiljaa järjestymään, siihen ainakin haluan uskoa.

Ukin kuoleman jälkeen menin yöksi Mummille pariksi yöksi serkkuni kanssa. Nämä pari kuvaa on otettu sieltä.

IMG_7340 IMG_7341 Mummilta lähdin sitten Alpuaan äidin ja Riston luokse juhannuksen viettoon. Ehkä voittekin kuvitella, ettei ollut kovin juhannusfiilis. Olin henkisesti ihan poikki ja kokopäivän vaan tuijotin netflixiä ja illalla kävin saunomassa. Muru-kissa teki vielä pienen jäynän illalla ja oltiin varmoja, että se on karannut ulos. Sillä hetkellä tuntu, että olen romahtamispisteessä, mutta onneksi kaikki päätty hyvin kissan kohdalla. Se on ihan hauska tarina, mutta kerron sen joskus toiste. Oikeastaan vietettiin Juhannusta enemmänkin vasta lauantaina. Mun veli Make ja hänen kihlattunsa Marjo tuli aamusta myös Alpuaan. Otettiin rennosti ja syötiin hyvin. Sen kaiken surun keskellä sinäpäivänä tunsin hyviä hetkiä enkä olisi halunnut olla missään muualla kun siellä. Päällimmäisin muisto siltä päivältä on se, kun istun pihakiikussa ja luen sisustuslehteä Dekoa, isoveli leikkaa ruohoa ja hymyilee mulle sieltä ruohonleikkurin päältä. Olo oli levollinen ja kiitollinen kaikista rakkaista.
IMG_7360 IMG_7362 IMG_7374 IMG_7379 IMG_7388 IMG_7389 IMG_7400 IMG_7406 IMG_7414 IMG_7419 IMG_7422 IMG_7439' IMG_7460 IMG_7486 IMG_7493 IMG_7496 IMG_7501 IMG_7503 IMG_7504 Juhannuksen jälkeen päivät meni sumussa hautajaisia odotellessa ja kesken viikon tipahdin, kun kuulin läheiseni sairastumisesta. Hautajaiset oli seuraavana lauantaina, jotka olivat Ukin näköiset, pienet ja todella kauniit. Minä lauloin hautajaisissa laulun ja olen iloinen siitä, että pystyin laulamaan sen. Hautajaisissa olo oli surullinen, mutta jotenkin silti myös levollinen.  
IMG_7544 IMG_7524 IMG_7517 IMG_7512
Asiat on alkanut vähän selkenemään, vaikkei vielä huokaista uskalla. Koen, että olen nuoreen ikään mennessä joutunut kokemaan vaikeita asioita ja joutunut luopumaan monesta, kesäkuu kuitenkin on ollut elämäni rankinta aikaa enkä ole koskaan pelännyt niin paljon. Onneksi nyt vähän jo helpottaa, muuten pää leviäisi tämän kaiken keskellä. Silti vaikka asiat järjestyvät, olo on edelleen vähän turta. En pysty sanomaan täydestä sydämestä, että olen taas onnellinen. Olin onnellinen ennen tätä kaikkea ja nyt olen kiitollinen kaikesta hyvästä ja siitä, että monessakin tilanteessa voisi sanoa, että huonomminkin olisi voinut käydä. Tiedän, että levollisuus ja onnellisuus on varmasti melkein käden ulottuvissa, mutta perustuksia järisytettiin niin paljon, ettei kaikki ole ennallaan heti. Vieläkään en uskalla luottaa, että nyt kaikki on hyvin, sillä vastoinkäymisiä vaan sateli kerralla liikaa.. Tässä kaikessa on sulattelemista niin paljon ja olo on vähän epätodellinen kokoajan. Onneksi mulla on maailman paras perhe ja ystävät, rinnallakulkijat. Ja täytyy vaan luottaa jollain tasolla siihen, että aina asiat järjestyvät.

Viikonloppuna olin muuten Jyväskylässä viettämässä ystävän polttareita ja nyt alkuviikosta Kuopiossa, josta tänään tulin Raaheen ja huomenna aamulla aikaisin kohti Oulua. Vähän ajatuksia saatu muualle ja monia ihania kokemuksia rikkaampana. Niistä postausta tulossa pian! 

12 kommenttia:

  1. voiii rakas :(((<3 mulla on sua ihan kauhea ikävä!!! Haluasin niin nähä ja rutistaa sua jo <3 Oli ihana huomata, että sulta oli tullut postausta! Muista että mää oon aina sun kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos rakas <3 mullakin ikävä, pian nähdään!

      Poista
  2. Voimia. Suuret surut tulevat varoittamatta, riisuvat alasti ja puhaltavat kylmää ihon alle olipa vuodenaika mikä tahansa. Toivottavasti kaikki kääntyy hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä :( kiitos kovasti! Toivotaan, että kaikki kääntyy hyvin.. kyllä se alkaa vähän vaikuttaa jo onneksi siltä!

      Poista
  3. Ihania kuvia.<3 Voimia paljon.<3 Mustakin oli ihana huomata, että sulta oli tullut postausta.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että mun postauksia ootetaan :) kiitos Irene <3

      Poista
  4. Voi Enni! Voin vaan kuvitella kuinka paha olo sulla on/on ollut viime aikoina, mulle tuli itsellekin niin surullinen fiilis sun puolesta. Voimia ja iso halaus sinulle. <3

    Määki haluan tuommoset aurinkolasit. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo aurinkolasit on aivan ihanat, mutta ei pysy päässä :/ kiitos Hantta paljon ! <3

      Poista
  5. Onko sun siskosi sairaalassa? :/ toivottavasti kaikki on hyvin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mistä aattelit, että mun sisko? Mutta Joo, mun pikkusisko oli 2,5 viikkoa sairaalassa.. Mutta eilen pääsi kotiin. Kaikki on nyt ainakin paremmin, toivotaan että toipuu täysin!

      Poista
  6. Voi ihana Enni<3 Sinua ja teidän perhettä on kyllä nyt koeteltu paljon :/ Tosi surullista ukkisi kuolema ja läheisen sairastuminen. Otan osaa<3 Ja haluanki toivottaa jaksamisia<3 ps. Kivoja kuvia taas sekä ihania astioita. Erityisesti tuo pirtti jossa keinutuoli ym niin ah! Sydän sulaa :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti <3 Kyllä on koeteltu kunnolla, mutta onneksi asiat on alkanut menemään parempaan suuntaan ja valoa näkyy jo kovasti ! Onneksi. Nyt on kiitollinen olo kaikesta huolimatta <3

      Keinutuoli-kuvat on äidin ja Riston pihamökistä :> ja äidillä on kyllä niiin ihania astioita! :)))

      Poista