maanantai 14. heinäkuuta 2014

Kuopiossa

Viimeviikon maanantaina oli tarkotus lähteä aamulla aikaisin ajamaan Saaran kanssa kohti Kuopiota. Herään aamulla tunnin myöhässä ja Saara ei nukukkaan mun vieressä. Etin tyttöä koko niiden isosta talosta ja lopulta löydän sen kuitenkin nukkumasta sohvan nurkasta, jossa oli vähän viileämpi nukkua. Lähdimme hyvillä mielin ajelemaan kohti Kuopiota! Pulkkilan abc:n kohdalla kuitenkin auton kytkin sanoo sopimuksen irti ja niin meidän auto jää tien poskeen. Autoa ei saatu Pulkkilassa korjaamolle, joten meille jäi kaksi vaihtoehtoa; lähteä hinausauton kyydissä takas Raaheen tai keksiä keino jatkaa matkaa Kuopioon. Liftauskin kävi mielessä, mutta lopulta lähdimme kuitenkin bussilla Kuopioon päin. Ehkä muutamien minuuttien ajan meinas tulla epätoivo molemmilla, mutta sitten alettiin keksimään positiivisia asioita tilanteesta ja niitähän löyty. Meille ei kummallekkaan sattunut mitään! Oli kaunis aurinkoinen sää ja kohtasimme myös erään mummelin, joka kertoi meille aika rajua elämäntarinaansa. Luulenpa, että hälle oli tärkeää saada avautua meille ja saatiinpa pari elämänohjetta takataskuunkin! Vaikkakin tälläinen 4-tunnin hiaste tuli matkaan, olimme iloisella ja positiivisella mielellä. Kun oltiin menossa hakemaan tavaroita ja vaihtaan vaatteita kuumaan autoon, Saara sano mulle, että " Onneksi sää oot tälläsessä tilanteessa rauhallinen ku viilipytty".
Ja nyt jälkeenpäin tuntuis oudolta ajatukseltakin, että oltais päästy perille vaan tylsästi suoraan ajaen sinne! :D

IMG_8024 IMG_8027 IMG_8029
Kuuden jälkeen olimme perillä Kuopiossa. Hotellihuoneemme oli ihana ja hotelli vielä sijaitsi ihan keskustassa. Illan päälle kävime vielä Nepalilaisessa syömässä tajuttoman hyvää ruokaa ja käveltiin ruuan jälkeen puistossa ja otettiin kuvia. IMG_8032 IMG_8037 IMG_8040 IMG_8081 IMG_0810 IMG_0762 Seuraavana päivänä Tytti liittyi seuraamme ja lähdimme aamupalan jälkeen shoppailemaan Matkukseen. Siellä vierähti useampi tunti Ikeassa ja monissa muissa ihanissa kaupoissa. Teimme kaikki myös ihania löytöjä! Mikko liittyi myös seuraamme ja lähdimme koko porukalla hakeen piknikkieväitä ja suuntasimme rantaan. Naposteltiin terveellisiä herkkuja ja Saaran kanssa käytiin uimassa ja se vesi oli niin lämmintä, ettei lämpimämpää voi olla! Illalla käytiin vielä kaikki syömässä kiinalaista ruokaa. IMG_8101 IMG_8103 IMG_0837 IMG_8132 IMG_8135 IMG_8148 IMG_8175 IMG_8181 IMG_8200
Lähtöpäivänä lähdimme vielä koko porukalla aamusta paistattelemaan päivää kalliolle. Se kuumuus oli jotain ihan älytöntä,ei tuntunut yhtään siltä, että ollaan Suomessa. Meillä oli mukana pientä purtavaa, kuunneltiin musiikkia ja uitiin.. Ihan täydellinen paikka! Kerettiin lähteä sieltä ennen vesisadetta ja mentiin syömään ihanaan kaneli-kahvilaan.
           IMG_0859 IMG_8214 IMG_0888 IMG_0899 IMG_0925 IMG_8235
IMG_8241 Iltapäivällä lähdimme sitten Tytin kyydillä kohti Raahea. Olin tajuttoman väsynyt kun päästiin kotiin, mutta hyvillä mielin reissusta. Tuota reissua voi sitten muistella talven kylminä ja synkeinä hetkinä. Reissussa pääsi todella kesä ja varsinkin lomafiilikseen! Vähän "karkuun" viimeaikojen vastoinkäymisiä.Videokuvattiin reissussa aika paljon ja jossainvaiheessa tänne sitten tulee myös reissuvideota! Saara on muuten tehnyt reissustamme postauksen omaan blogiinsa, käykäähän sekin kattomassa :)

1. Ihana seikkailu! Mun mielestä ton tapaisia seikkailuja pitäisi kokea ainakin kerran kesässä. :)

Tästä tulikin mieleen, kun teini-iässä olin ystäväni luona Uudessakaupungissa. Hänen vanhemmat sitte vei meidät yhtenä päivänä Särkänniemeen ja meidän oli kaverin kanssa tarkoitus mennä Uuteenkaupunkiin takaisin bussilla. Sovittiin kamun vanhempien kanssa, että me tullaan viimeisellä bussilla, joka sinne suunnille menee. Noh, mehän myöhästyttiin siitä bussista. :D Pientä paniikkia iski meille kummallekin, että joudutaanko me olemaan Tampereella kahdestaan yötä jossakin ulkona. Hätäpuhelua kaverin äidille soitettiin ja päätettiin sitten, että me mennään junalla Harjavaltaan ja meidät tullaan sieltä sitten hakemaan. Pari tuntia juna-asemalla istuttiin ja odoteltiin junan lähtemistä ja meitä vähän pelotti kun ei kauheesti oltu junilla menty, varsinkaan ilman aikuisia. :D Päästiin kuitenkin kaverille takaisin ihan ehjinä, vaikka monta tuntia myöhemmin kuin aluksi oli tarkoitus. :)

1. Hahah, huippu! Varmaan just tuollon vähä pelottanut ja varmaan just panikoinut, mutta nyt jälkeenpäin just parasta muistella tuotakin :) :D

2. Mustakin kuulostaa just kivalle seikkailulle.:) Reissussa pitääkin aina sattua jotain pientä, ei se ois muuten reissu eikä mikään.:D Kivoja kuvia muutenkin ja ai että nuo rantsukuvat <3 Terkuin yks joka ei oo uskaltanut vieläkään luopua talviturkista.:D

1. Heheh, tuollasistahan sitä varsinkin muistaa ne reissut jälkeenpäin :) Kiitos <3 ja voi Irene, mää oon heittänyt talviturkin jo toukokuun lopussa! Tänäänkin kävin ilta-uinnilla, vaikka ulkona oli kylmä! :D

3. Kivoja kuvia! Mikä hotelli toi oli missä yövyitte? Ite just mietiskelen mihin hotelliin menis Kuopiossa :)

4. Ihania lomakuvia! Kuulostaa niin hyvältä reissulta :) Ja oi nam tota nepalilaista! Mullaki haluttais testata sitä. Ps. Anteeksi tämä kommenttivyöry mutta oon niin hämillään näistä ihanista postauksista ja ku en oo hetkeen lukemu sinun blogia :)

1. Heh, ihana vaan ku laitat kommentteja! Olin kyllä hämmentynyt, ku yhtäkkiä oli "7 kommenttia odottaa tarkistusta" :D Ja kiitos! ja Nepalilainen oli niiiiin taivaallista <3