sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

Pohdiskelua itsensä huolehtimisesta

Tähän päivään on kuulunut monenlaista asiaa, monenlaista tunnetta. Hoksasin myös tänään, että olen ollut tasan vuoden tupakoimatta. Olen tänään miettinyt kuinka suuri merkitys sillä on, että elää terveellisesti. Olen ylpeä, etten tupakoi ja että syön nyt terveellisesti. Nukun paremmin ja voin kaikin puolin paremmin. Olen muistellut tänään kuinka huonosti olen voinut henkisesti ja fyysisesti joskus aiemmin. Olen tehnyt paljon työtä päästäkseni monista vaikeista asioista eroon ja olen todella saanut niin paljon apua ja tukea eri ihmisiltä. Ylpeyden lisäksi olen siis älyttömän kiitollinen. Vastoinkäymisiä, huolta ja surua silti on viimepäivinä satanut niskaan.. Asioita, jotka tulevat ihan varottamatta, joille ei voi itse tehdä mitään.. Ei auta, kun ottaa ne vastaan sellasina kun tulee. Siksikin omasta hyvinvoinnista on pidettävä huolta, että vastoinkäymisten edessä selviää niistä paremmin. Tiedän kokemuksesta, että mitä se on, kun on valmiiksi jo pohjalla ja joku asia työntää vielä alemmas. Itsestä huolehtiminen on siis kaikkein tärkeintä, sillon jaksaa pitää huolta myös toisista. IMG_6823 IMG_6808 IMG_6816
 Asioita on taas loksahdellu omassa elämässä tärkeysjärjestykseen. Aika monet asiat tuntuvat nyt merkityksettömiltä.. Jopa enssyksyn tilanne, että miten pystyn kulkemaan töihin.. Muutanko johonkin, vaihanko työpaikkaa vai ostanko auton.. Ne on kyllä isoja asioita, mutta ei tunnu nyt isolta. Paljon suurempiakin murheita on olemassa. Nyt tähän loppuun haluan muistuttaa, että pitäkää hyvää huolta itsestänne ja toisistanne, se on kaikkein tärkein tehtävä mitä meillä on. Suojelkaa omaa kehoa ja mieltä.
Rakastakaa ja tulkaa rakastetuksi.

Mun keho ja mieli huutaa nyt, että "nukkumaan" joten hyvää yötä ja mukavaa alkavaa viikkoa!

9 kommenttia:

  1. mulla tuli tippa linssiin kun luin tätä <3 koin samaan aikaan iloa ja surua. Iloa sun saavutuksesta- siihen mihin oot jo nyt päässyt <3 haluan tsempata siinä sua ihan täysillä! Ja surua, siitä mitä joudut samaan aikaan kokemaan :s tsemppiä rakas! iso hali täältä<3 oot kovasti mun mielessä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos rakas <3 haleja ja tsemppiä sitä tarvitaankin. Jospa asiat järjestyis :) <3

      Poista
  2. Muistatko kun kommentoit uudenvuoden lupaukset-postaukseeni viime vuonna lopettavasi tupanpolton? No sinne tumi tässä vähän aikas sitte anonyymiltä kommentti, että pystyt kyllä lopettamaan :) Siispä hurjasti pnnea että oot pystynyt olemaan sen suhteen vahva. <3
    Ikävä kuulla että sua on nyt koeteltu koettelemusten perään :'(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo muistan mää jotenkin hämärästi! On kyllä ihanaa miten sitä pystyi lopettamaan.. se lopettamisen kärsimys kyllä palkittiin :) Jospa nää ikävät asiat helpottais.. Jos ei itelle tapahu jotain, niin sitten läheisille :(

      Poista
    2. Niin ja kiitos kommentista, ihana Heidi <3

      Poista
    3. Voi olipa mulla vaan kirjotusvirheitä :D näytit kuitenkin ymmärtävän viestin, haha. Sormet on kai liian isot näille näppäimille ku koko ajan tulee hutilyöntejä! No pysyypähän aivot koko ajan toiminnassa ku lukee meikäläisen viestejä x) tietäsippä montako kertaa tässä kirjotin sanoja uuelleen. Ei pitäis kai kännnykällä kommentoija :D

      Poista
    4. Hahah, tiedän tunteen :D ja sit mulla Tää puhelin ehottaa joitaki sanoja ja syöttää niitä myös Sitte suoraan tekstiin, pitää aina käydä läpi viestit, ku saattaa kirjoittaa jotain ihan hullua :'D mut siis hyvin ymmärsin sun viestin :D

      Poista
  3. Minäkin liikutuin sinun kirjoituksesta. Terveys on kyllä ihmiselle niin tärkeä juttu ja hyvä miten huolehdit itsestäsi:) <3 Kiva uus banneri:)

    VastaaPoista