tiistai 25. helmikuuta 2014

Levollinen olo kaaoksenkin keskellä

Kello lähenee yhtä yöllä ja ei mulla oikeastaan ole mitään järkevää asiaa. Tänään oli perusmaanantai, että aamulla väsytti ihan tajuttomasti. Ehkä vähän myös jotku arkiset asiat vastustanut ja ikäviä asioita tullut vastaan. Tänään istuin myös bussissa matkalla töistä kotiin ja iski niin kova ikävä Anna-Liisaa, että alkoin melkein itkemään. Mun elämässä on nyt tapahtunut asioita, joita haluaisin niin kovasti kertoa hänelle. Sellaisia, joita hän toivo mun elämään niin paljon. Tiedän myös, että hän haluaa minun olevan onnellinen ja iloinen. Edelleen ikävän ja surun keskellä sitä myös silti jaksaa olla onnellinen, koska siihen on niin paljon aihetta. Olo on hyvin epätodellinen monesta asiasta, hymyilyttää niin paljon ja välillä myös itkettää se kuinka ihania asioita minulle tapahtuu. En halua enää pelätä sitä, että mitä jos asiat ei mene niinkuin toivoo, sillä nyt on aika olla onnellinen. Ei mun tarvi muuta miettiä nyt. Olen oppinut nauttimaan myös pienistä asioista. Esimerkiksi siitä, että kotona voin vetästä villasukat jalkaan ja nauttia välillä myös hiljaisuudesta ja siitä, että ei oo mihinkään kiire.
IMG_1430 IMG_1423
Toivottavasti te muut olette jo nukkumassa. Minäkin yritän mennä nyt! Hyvää yötä!

6 kommenttia:

  1. <3 Voi Enniä. Ootpa ihana. Mutta aikaisemmin saisit mennä nukkumaan, ettei väsytä aamulla.

    - Marjo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo pitäs jättää ne monen tunnin päikkärit väliin, niin sais yöllä unta. Ite oot ihana <3

      Poista
  2. Ihana Enskaaa<3! oon niin onnellinen sun puolesta!rakkauspakkaus!

    VastaaPoista
  3. Olen seurannut blogiasi jo pitemmän aikaa. On sulla elämänhallinta ihan hukassa! Kyllä sinun ikäisen jo täytyisi ymmärtää, että jos nukkuu monen tunnin päikkärit, niin eihän unta voi yöksi riittää! Lenkille illalla ja unta palloon yöllä ja terveellistä monipuolista ruokaa, niin väsymys kaikkoaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kyllä hyvin tietoinen siitä, että pitkät päiväunet voi vaikuttaa yöuniin. Minulla on ollut vaikeuksia väsymyksen suhteen myös silloinkin, kun nukkumisrytmit oli paremmat, mutta syytä ei ole löydetty. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista. Toisekseen, pitkät päiväunet ei ole tietoinen valinta, useimmiten en herää herätyskelloon vaan olen taju kankaalla sen parisen tuntia ja ennen olen saanut unen päästä kiinni öisin siitä huolimatta, välillä taas en. Kirjoitan useimmiten blogiini väsymyksestä ja päiväunista, mutta se ei kuitenkaan ole koko totuus, joukossa on niitä päiviä jollon en nuku päiväunia ja myöskin käyn lenkillä, vaikken siitä täällä blogissa olekkaan kirjoittanut. itseasiassa nytkin olen just lähdössä lenkille, jos se asia kiinnostaa. Tiedostan siis hyvin sen, että nukkumisrytmini ei ole aina ihan normaalit, mutta se on helppo ulkopuolisen tulla siitä sanomaan, ei se ole aina niin yksinkertaista, se johtuu monesta eri asiasta. Eikä kyllä sekään pidä paikkaansa, että mun elämänhallinta on ihan hukassa, sillä nukkumisrytmeistä huolimatta pystyn huolehtimaan minun työni hyvin, samoin ystävät ja harrastukset ei kärsi, joten kiitos vain "huolenpidosta", mutta kyllä mun elämänhallinta on ihan kunnossa vaikka välillä nukkumisvaikeuksia onkin.

      Poista