maanantai 5. elokuuta 2013

Pohdintaa haaveista, onnistumisista ja kuulumiset ihanasta viikonlopusta.

Nyt tulee paljon asiaa, kuinka moni jaksaa lukea!? :)

Olin päättänyt, että viikonloppuna rentoudun ja siivoilen kotona. Lähinnä olin ajatellut, että en poistu kotoa mihinkään...Asiat ei kuitenkaan mennyt ihan suunnitelmien mukaan, onneksi.

 Perjantaina töiden jälkeen seison kaupungilla pyöräni vieressä ja tuijotin musiikkiliikkeen ikkunasta sisään. Parin minuutin päästä kävelin sisään ja hetken päästä olinkin jo ulkona kitara kainalossa. Fiilis oli vähän sellainen, että "mitä äsken tapahtui?". Mää en osta kovin usein mitään kovin suurta itelle, ihan tavallisia arkisia asioita vaan. Haaveilen joskus jostain materialistista asioista, mutta en siltikään kovin paljoa. Kamera ja kitara on kuitenkin ollut sillä toivelistalla kauan! Oon viimeaikoina kuitenkin päättänyt, että joskus pitää antaa unelmien toteutua enkä tarkoita, että kävellä aina kauppaan ja ostaa sitä mistä on aina haaveillut.. Mää kuitenkin oon sellanen välillä, että en salli itselleni moniakaan asioita jostain syystä. Mää aloin miettimään, että kuinkahan monta vuotta mää haaveilen jostain asiasta tai tavarasta enkä tee asian eteen mitään? Kiitos lomarahojen, mulla oli mahollista ostaa se kitara ja kamera. Normaalisti mää en vois ostaa tuosta vaan jotain tuollasia asioita, miksi en just nyt osta kun kerrankin pystyn? Ja en tarkota nyt vaan tälläsiä materiaalisia asioita, vaan monia muitakin asioita joita ei syystä tai toisesta salli itselleen... En oo esimerkiksi voinut ikinä mennä mihinkään ryhmäliikuntatunneille, koska en osaa.. Kesäloman alussa ylitin pelkoni ja vielä sekoilin eturivissä.. Mää en oikeesti meinannut pysyä mukana ja silti mää oon syyskuussa alottamassa zumban, mua ei enää kiinnosta kuinka moni nauraa mulle siellä, jos en osaa, sillä mun mielestä se oli hauskaa ja tehokasta urheilua ja mulla on oikeus harrastaa sitä jos haluan. Ajattelin myös, etten pysty lopettamaan tupakointia ja niin sitä on vaan 2-kuukautta jo savutonta elämää takana ja olo on niiiiin hyvä! Tai ajattelin, etten mää pysty laihtumaan, mutta siltikin paino on laskusuunnassa kokoajan.. tai ajattelin/ajattelen, etten mää ikinä oppis soittamaan kitaraa.. Mutta kyllä mää aion oppia, jos vaan teen töitä sen eteen.. jos muut, niin miksen minäkin?!? 

Mut nyt takas niihin viikonlopun kuulumisiin, perjantaina illalla Maija tuli mun luo vähäks aikaa kyläileen ja oli mukavaa kyllä jutskailla. Päivikin soitteli, että nähtäiskö ja sovittiin näkeminen lauantaille!
 

Lauantaina iskä tuli käväseen pikasesti ja muuten aamupäivä meni siivotessa kotona. Olin päättänyt siivota ennenku nään Päiviä. Kesken siivouksen kuitenkin soi puhelin, Mari ja Teemu pyys mut kahville. Päätin jättää siivouksen kesken, käväsin suihkussa ja lähin naapuriin Marin ja Teemun luokse. Siellä sain nauttia ihanasta seurasta ja herkullisesta sopasta ja mustikka/rusina kekseistä ! Kahvittelun jälkeen Mari ja Teemu nakkas mut kaupungille..








Treffattiin Päivin kanssa finnkinolla ja käytiin varaamassa liput elokuvaan: 3096 päivää. Leffa alko tunnin päästä, joten mentiin biskettiin syömään ja sieltä sitten takas elokuvateatterille.. Leffa oli kyllä tosi koskettava, niinku yleensäkkin tositapahtumiin perustuvat. Leffan jälkeen mentiin käymään kaupassa ja sitten Päivin luokse. Syötiin iltapalaa, herkuteltiin, lauleskeltiin ja mikä kaikkein parasta; juteltiin. Päivin luona vierähti useampi tunti, lähdin sieltä vasta puolenyön aikaan ja olo oli niin keveä, kun sai olla ja  puhua hyvän ystävän kanssa. Kävin moikkaamassa vielä kaupungilla Maijaa ja Sannaa.. ja sitten pyöräilin kotiin siinä mielettömän hienossa, mutta pelottavassa sumussa!








Sunnuntaina kun heräsin, niin puhelin oli kiinni.. en tiennyt siis herätessäni paljonko kello oli. Lauantaina en kerennyt tehdä siivousta loppuun, joten ajattelin, että nyt se on tehtävä. Aukasin puhelimen ja kello oli kohta 12..Puhelimeen oli tullut video Marilta ja Teemulta hetki sitten, jossa mut pyydettiin rannalle! Vaihtoehtona kun oli helteessä siivoaminen sisällä, vaan lähteä ystävien kanssa rannalle, niin ei tarvinut ihan hirveästi miettiä. Vetäsin aamupuuron nassuun, puin päälle ja menin läheisen kaupan kautta rannalle. Mukaan lähti siis kotoa kylmälaukku ja kaupasta sinne vähän täytettä. Oli kyllä ihan mielettömän ihana nauttia auringosta ja käydä uimassa! Rantailun jälkeen mentiin mun luo, Teemu viritteli mun kitaraa ja mää vaihdoin nopeasti jotain muutaku rantavaatetta päälle.. Annoin mun kirjahyllyn Marille, joten mehän lähettiin kolmestaan kantamaan sitä mun luota Marille ja oltiin me varmaan ihan hauska näky, kun me sitä tuolla kannettiin... Mutta saatiin se ehjänä perille! Mari keitti meille kahvit ja nautittiin ihanasta auringosta parvekkeella Teemun siirtyessä keittiön puolelle tekemään meille herkullista ruokaa! Jossain vaiheessa Otso soittaa ja pyytää meitä torinrantaan jätskille ja sittenhän me tottakai mentiin! Sitten vietiin Teemu bussiasemalle, koska eessä oli armeijaan lähtö. Mentiin Marin kanssa sitten mun luo, Mää siivoilin ja Mari tiskas. Mun asunnossa oli niin kuuma, että siivottuamme, käveltiin rannalle ja mentiin uimaan.. Sitten mentiin Marin luokse järjesteleen Marin tavaroita (Mari on siis just muuttanut). Saatiin kirjahylly täytettyä ja jotain muutakin järjesteltyä, siellä alkaa näyttää kyllä tosi ihanalta! Kello oli yhtäkkiä tosi paljon ja niin minä sitten hilpasin takasin kotiin ja nukkumaan!


 (Rannalle en vihtinyt ottaa järkkäriä)







T'äytyy sanoa, että mun kotiviikonloppu muuttuikin aika hektiseksi, mutta vain hyvällä tavalla. Nautin lähes jokahetkestä... auringosta ja ystävistä.Sain siivottua, rentouduttua ja vietettyä aikaa ystävien kanssa, ihan parasta! Illlalla nukkumaan mennessä mua vaan hymyilytti, tunsin itteni niin onnekkaaksi, monien vaikeuksien jälkeen pitkästä aikaa jopa onnelliseksi. <3 

10 kommenttia:

  1. Nää kuvat on mainioita! Sulla on kyllä hyvä kamera! :)

    Marjo

    VastaaPoista
  2. Jaksoin lukea! Hyvä postaus. :) Sunnuntai kuulosti melko menevältä päivältä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se oli kyllä menevä :D ja kiitos! :>

      Poista
  3. Ei siitä kannatakkaan välittää, miltä jumppasalissa näyttää. Täällä on toinen, jolla ei juurikaan oo rytmitajua, mutta silti tanssijumpat vetää puoleensa ja rakastan käyä niissä! Eikä haittaa miltä näyttää kunhan on vain kivaa ! :) Ja oonkin kattonut, että sie olet laihtunu! :) Siitä se lähtee, go girl ! <3

    VastaaPoista
  4. Tykkäsin tästä ja jaksoin lukea. Vau ostit kitaran!:o Joskus kyllä saa/pitääkin ostaa itselle jotain! Tykkään kans erilaisista jumpista. Ja höpsö, ei kukaan sulle naura!<3

    VastaaPoista
  5. Äitini tahtoisi tietää, mitä on tuo jäätelö kuvissa 15-16. :) Näyttää herkulliselta.

    T. Rukka

    PS. Kitara on ehkä paras ostos ikuna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan tavallista minttusuklaa-jäätelöä :)

      Mää ihmettelen jokapäivä, että mulla on kitara.. en osaa kyllä vielä yhtään mitään enkä tajua miten oppisinkaan.. Kitara tuntuu paljon monimutkasemmalta mitä piano :D mutta en mää kadu ostosta,kyllä musta vielä kitaristi tulee :D

      Poista