keskiviikko 12. kesäkuuta 2013

Avautuminen tästä päivästä...

Huh huh mikä päivä tänään oikeesti on ollut! Nyt on vielä sellanen olo, että käyn ylikierroksilla.. vaikka haluaisin ottaa yhtä rennosti, kun Muru....

Mutta nyt siis pientä avautumista tästä päivästä! Mää oon lähtenyt aamulla 7:00 kotoa.. Päivä oli tosi hektinen ja toisaalta se meni ihan älyttömän nopeaa, kun oli niin kauheasti tekemistä kokoajan enkä kerennyt istua alas oikeastaan muullonku sillonku syötiin ja sekin hetki oli kaukana rentouttavasta sen metelin takia mitä niistä koululaisista lähtee ja vielä siinä salissa, jossa kaikuu. Mulla oli tänään köksä-vuoro, eli huolehin tiskeista ja keittiön siivoomisesta ym ja tänään oli kesäkerhon lisäksi kesäkahvila perheille, niin tekemistä oli paljon enemmän. Ruuan jälkeen siivotessa mää ajattelin, että oispa kauhiaa ku särkisin nyt jotain, ku jotenkin niin kiireellä siivosin siellä.. Siitä meni vaan pieni hetki ja tiputin kahvimukin lattialle tai se jotenkin tipahti sieltä kaapista jonne laitoin niitä.. Sehän meni tietenkin ihan palasiksi. Kohta rupesin peseen yhtä isoa kahvipönikkää ja siinä on semmonen jännä suihku, jolla aattelin sitä puhistaa ja ottaessa sen käteen, niin mun käsi lipes sillain, että ruutasin sitä vettä suoraan mun naamaan ja hiuksille... Oisko mennyt joku reilu 10 minuuttia ja laittaessa laseja kaappiin; tiputin myös lasin lattialle... ja sekin meni ihan pirstaleiksi! Onneksi ykskään lapsi ei ollut lähellä, ku lipsahti suusta vähän sanoja. Myöhemmin sitten välipalan aikaan jutellessa työkaverille, jotenkin kompuroin ja sammutin valot ja siinä samalla tiputin lankapuhelimen seinästä ja mihin muualle se kopsahtaa ku suoraan mua päähän... siis oikeesti...
Kun kolmen aikaan koululaiset lähti kotiin, meillä alko kokous joka kesti 1,5 tuntia. Se oli hetki, kun sai istua alas.... mutta mulla alko ihan kauhia päänsärky. Töiden jälkeen Ouluun päästyä, olin väsynyt ja älyttömän nälissäni.. Oli pakko lähtä kauppaan ja kun kannoin painavia ostoskasseja, niin kaupan oven suussa oli taas pari miestä kauppaamassa fortumin-sähkösopimuksia.. Se toinen niistä yritti pysäyttää mut, mutta mää vaan sanoin sille, että " oikeesti mää en nyt jaksa" ja se sano, että "mää voin täyttää tän sun puolesta".. johon mää vaan puistelin päätä ja kävelin pois. Olin niin poikki ja tuntu, että verensokerit oli niin alhaalla jo.. Kävelin niiden ostoskassien kanssa pyörälle ja kun pääsin niiden kanssa pyöräileen, sain todeta, että mulla oli ihana vastatuuli.. Kun pääsin kotiin, kello oli tasan 18:00. Olis tehnyt mieli vaan huokaista ja jäähä sohvalle makaamaan, mutta mun oli alettava tekemään ruokaa. Ruuan jälkeen aloin tiskaamaan, imuroimaan, pesemään vessaa, viemään roskia ja lopulta myös silittään yhtä kangasta, josta vielä väkersin taulun seinälle. Kello on nyt 22:33 ja voisin itkeä ihan vaan sitä kuinka väsynyt oon. Musta tuntuu, että mulla on niskat ihan jumissa ja käyn niin ylikierroksilla, että kaipaan kovasti jo lomaa...Ei oo normaalia säheltää niiin paljon mitä tänään oon säheltänyt. Vielä reilu parisen viikkoa pitäs jaksaa.

Anteeksi nyt pitkä avautuminen.. Nyt tän päivän kuviin...










2 kommenttia: