sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Viikon hyviä ja huonoja kuulumisia..

Anteeksi, ettei musta oo nyt kuulunut mitään viikon aikana. Viimeviikko on ollut kyllä aikamoinen.. En jaksa edes muistaa kaikkea..Tuntuu, että viikko on kestänyt ikuisuuden ja samaan aikaan tuntuu, että se on mennyt hirvittävän nopeaa. Viikkoon on mahtunut paljon arkisia vastoinkäymisiä. En nyt kauhean tarkkaan vihti kertoa kaikesta mitä töissä on tapahtunut, mutta meillä on ollut alkuviikosta valokuvaukset ja se nyt ei mene aina ihan mutkittomasti, kun on kyse lapsista, jotka jännittää sitä kuvausta.. Valokuvauksesta kuitenkin selvittiin, vaikka sen kaiken säätämisen lisäksi yks lapsi oksensi lattialle. En vihti kertoa siitä sen enempää, mutta kylläpäs minun oksennusfobia nosti päätään ja ihmettelen vieläkin, että selvisin siitä tilanteesta ilman mitään paniikki/itkukohtauksia.. Tai täytyy sanoa, että mää en siivonnut sitä oksennusta, joten ehkä sen takia selvisin. En kerro mitä muuta vastoinkäymistä viikonaikana tuli töissä, mutta sen voin vielä mainita, että loppuviikosta oksensi vielä toinen lapsi. Nyt vaan toivon, että ne lapsiparat pian paranis siitä kauheesta taudista ja ettei se enää tarttuis kehenkään. Kylläpäs saatiin huokaista työparin ja opiskelijan kanssa, kun viikko oli takana. Onneksi tuollaisia päiviä ja viikkoja ei ole aina. 

Perjantaina töiden jälkeen olin väsynyt ja kiukkunen, kun odotin bussia ruokakassien kanssa.. kun pääsin bussiin, niin kyytiin tuli myös nuori äiti kahden pienen lapsen kanssa. Bussikuski ei ensinnäkään huomannut, että ne oli tulossa kyytiin ja hyvä, ettei ne jäänyt sen oven väliin.. Mun piti sitten pyytää sitä kuskia avaamaan se ovi, että ne pääsis sisään. Niillä lapsilla oli mukana uudet ilmapallot, pojalla oli puuha pete-pallo ja tytöllä oli prinsessa ruusunen. Se tyttö lauleskeli ja oli varmasti niin iloinen siitä ilmapallosta; ei sellasia kuitenkaan ihan jokapäivä saa. Tämä perhe jäi sitten tuirassa pois ja kun katoin ikkunasta, näin miten sen prinsessapallon naru lähti irti ja pallo lähti lentämään kohti taivasta.. mulla ihan kouras mahasta, kun näin sen ! Pian sen asian huomas myös se äiti ja sen suusta lipsahti kirosana aika kovaan ääneen, voin kuvitella kuinka turhautunut se oli sillähetkellä.. sen jälkeen kerkesin vielä vilkaista sitä pientä tyttöä.. sen huulet meni ihan alaspäin ja sitte tuli itku :( Tuli kyllä jotenkin tosi paha mieli itellekki.. ja sen äidin ja tytön ilme jäi jotenkin mun mieleen koko illaksi. Ja kun pääsin vauhtiin tässä ikävien asioitten avautumisessa, voin kertoa vielä sen, että joku oli yrittänyt varastaa mun pyörää! Se lukko oli ihan väännetty ja en meinannut saaha sitä auki.. avainkin jumittu siihen lukkoon. Sain lopulta jalalla väännettyä sitä lukkoa ja tuotua pyörän turvaan pyörävarastoon. 

ja sitten iloisempiin kuulumisiin viikolla, niitäkin onneksi on mahtunut! Töissä oli myös paljon ihania hetkiä,ettei kokoajan pelkkää kaaosta. Mulla oli yks päivä töissä jalassa maastokuvioiset housut ja yks poika sano kesken hartauden mulle; "Sulla on Enni sotahousut, ootko sää ollut sodassa?" ja eräs tyttö sano mulle yks päivä: "kiitos Enni avusta.. ootpa sää muuten nättinä tänään." Muutenkin paljon ihania hetkiä lasten ja vanhempien kohtaamisessa. Maanantaina rankan työpäivän jälkeen näin yhtä mun todella rakasta ystävää, käytiin coffee housessa kahvilla, oli niin ihana nähä ja jutella. Enkä voi olla kuin kiitollinen siitäkin ystävästä <3. Tiistaina mentiin Tanjan kanssa Mirvalle ja Jannelle.. Ja oli ihan mielettömän ihana ilta siellä! Saatiin syödä herkullista porkkanakakkua ja jutella, jutella ja jutella. Oli niin virkistävä ilta, että kun sieltä illalla tulin kotiin, niin hymyilytti vaan! Mitähän muuta mukavaa voisin kertoa teille mun viikosta... Keskiviikkona olin ihan yliväsynyt, mutta sain pidettyä itseni hereillä väkisten ja selvisin ilman päiväunia! Torstaina kävin kylässä töiden jälkeen Elisalla ja ostin siltä muutamia vaatteita! ja perjantaina olen käynyt Maijan kanssa lenkillä ja sitten viettänyt lokoisaa koti-iltaa ja nauttinut siitä, ettei oo tarttenut lähtä mihinkään.
Lauantaina olen sitten ollut myös kotona, siivoillut ja illalla käynyt Tanjan kanssa bisketissä ja elokuvissa kattomassa kauhun nimeltä: Mama. Se oli oikeesti ihan jäätävä, saa nähä miten seleviän ensyöstä ilman painajaisia. Oon kattonut tässä kidsingiä, että unohtaisin sen kauhuleffan. Näkisin paljon mieluummin unia Antti Tuiskusta... ja nyt paljastus tähän väliin: Mää menisin Antti Tuiskun kanssa vaikka naimisiin heti, mun mielestä siinä tyypissä on jotain aivan ihanan sympaattista. Mukavia hetkiä myös tälläviikolla on ollut ne, kun oon työmatkoilla istunut bussissa, aurinko on paistanut ja oon lukenut blogeja puhelimesta... ja oon myös  viimeaikoina kattonut netistä eri sisustusohjelmia, oon ihan koukussa sellasiin!

Tää viikko on ollut kokonaisuudessaan ihan älyttömän raskas, enkä siis kaikkea yksityiskohtia tänne vihtinyt edes kirjottaa, mutta kun tuossa  yllä mainitsin myös niitä hyviä hetkiä, niin olihan niitäkin paljon..ja varmasti myös sellasia joita en muista. En oo myöskään kuvaillut viimeaikoina, joten saatte ihan muutaman kuvan vielä tähän loppuun..

Nää kaks seuraavaa kuvaa on otettu Murusta mun puhelimella ja laatu on erittäin huono.. Molemmat kuvat on otettu aamulla ja on pitänyt heti näpsästä kuvat, kun tyyppi on hengaillut ihmepaikoissa..





 Kohta taidan yrittää mennä nukkumaan! Hyvää yötä kaikille..

4 kommenttia:

  1. Ihanasti tiivistetty viikko ja ihanasti kerrot lapsista:) mä ostin lapsille semmoset "tikkarii"-ilmapallot juurikin tuon vuoksi:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sellaset ilmapallot olis vähän turvallisempia! En ymmärrä miten se naru lähti irti siitä pallosta ihan yhtäkkiä!

      Poista
  2. Huiput "sotahousut"! Mistä oot ne ostanu? -Meekku

    VastaaPoista